Dsub out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

janyep

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Op het belgische forum http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?f=10&t=75094 wordt denk ik uitgelegd hoe mijn probleempje op te lossen, alleen zoek ik iets nadere uitleg.

Vanmiddag een monitor met bijbehorende videokaart laten installeren t.b.v. dual-screen / Windows 7.
Kom ik thuis: wil mijn eigen hoofdmonitor niet hoger als 1024x768
Max. is 1600x1200, maar als ik toepas krijg ik net als die Belg
*DSUB OUT OF RANGE 75.0 kHz / 60 Hz*

En hij moet net als voorheen toch echt naar 1920x1080 : als het aan mij ligt :cool:

Uiteindelijk:
problem solved
moest modi die dit beeldscherm niet kan weergeven uitvinken en dan kon ik 1080 x 1920 ineens aanduiden en die werkte zucht

Wat zou hij hier mee bedoelen? Weet iemand raad?

Ik weet het: het zou logisch zijn als ik het Belgische forum benader, maar voorlopig probeer ik het eerst hier thuis :thumb:.

Mijn leverancier kan mij alleen verder helpen als ik met het hele systeem langskom (pc + monitor + monitor) omdat hij geen 1920x1080 heeft staan.
Of met http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx , maar daar ben ik wat huiverig voor. Heel voorzichtig vertelde ik hem dat, maar hij vond dat kinderachtig en niet prettig: "iemand die je kunt vertrouwen kun je best toelaten op je pc"
Is dat zo, wat denken jullie?

Bedankt, janyep

Ik doe veel aan support voor software die wij leveren en gebruik daar ook Teamviewer voor.
En of die leverancier nu via Teamviewer toegang heeft tot je PC of dat je de PC even naar hem toebrengt maakt qua toegang uiteraard niks uit.
Sterker nog, met Teamviewer kun je precies zien wat hij doet. Dat is leerzaam en je kunt eventueel ingrijpen. Als de PC bij hem staat heb je die controle niet.
Daarnaast scheelt het reiskosten, sjouwwerk en je bent de PC niet voor een bepaalde tijd kwijt.
Beide is een kwestie van vertrouwen.

Teamviewer is niks mis mee... je kunt de sessie op elk gewenst moment beëindigen..

Staat de resolutie van je scherm wel op 60 Hz?
Ook wil het nog wel eens helpen de drivers van je videokaart te updaten, of te herinstalleren.

Succes, :thumb:

Hallo edmoor en DoRcO,
bedankt voor beide reacties. Willen jullie me nog preciezer bijspijkeren? Zou er blij mee zijn:

'de andere kant' heeft via Teamviewer toegang tot mijn PC, terwijl zijn pc direct is verbonden. Dat is niet als ik hem fysiek bezoek.
Kunnen er tijdens een Teamviewer-sessie bestanden worden uitgewisseld zonder dat deze leek :thumb: dat in de gaten heeft (= dus jatten :o) , die 'de andere kant' dan later op zijn gemakje kan gaan bekijken (inlogcodes en zo)?

Ja jongens: 'k ben niet achterlijk maar wel groen als gras, geloof ik ...
Bedankt janyep

nee kan niet... alles is veilig!
daar kun je gerust van op aan...

hij kan alleen met je mee kijken, en je muis bedienen....
alles wat hij doet kan jij ook gewoon zien..
en nogmaals, als je het er niet mee eens bent, dan beeindig je de sessie gewoon..

ik zou zeggen, heb je een laptop?? probeer het onderling eens ;)

Bedankt DoRcO,

helemaal top
en nee - geen laptop
maar durf het nu wel aan.

Nogmaals dank,
groeten janyep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan