DTpicker (datepicker)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo,

Ik heb al een aantal date pickers geprobeerd maar steeds kom ik dingen tegen waar ik niet tevreden over ben.
De Groupwise date picker daar moest je een vinkje voor zetten als je de datum wilde gebruiken. En vannacht DTpicker geprobeerd maar dan kon ik eerst een bug overwinnen (weer dat vinkje, maar er was een workaround) en toen kreeg ik onbegrijpelijke foutmeldingen die met mn muisaanwijzer te maken hadden. Ik heb het er uiteindelijk snel weer afgeknalt.

Mijn vraag mag duidelijk zijn, wie heeft suggesties voor het gebruik van een datepicker. Het liefst ééntje die bug-loos werkt ;)

Alvast dank

Ps : Trouwens iemand goede ervaringen met de Active X besturings elementen van Access, want ben er tot nu toe niet echt kapot van

Zucht mn hele formulier crashed nu, Ondanks dat ik die datepicker er af heb gehaald geeft het formulier nu steeds aan dat er een probleem is met de communicatie tussen het formulier en het Active X besturingselement. Helllpppp !!!

Laatst bewerkt:
Ik heb er ooit zelf maar eentje gebouwd, omdat ik niet tevreden was over de manier waarop het in A2k3 ging. Kijk maar eens of je er wat aan hebt. Ik heb 'm nog niet getest in 2007 of 2010; maar de functionaliteit is nogal basaal, dus hij zou moeten werken.

Bijlagen

Thanks Michel, ik ga het vannacht testen
Heb je enig idee waarom mijn form nog chrashed terwijl ik die DTpicker er al uit heb gehaald ?

Ik weet niet welke datepicker je gebruikt hebt, maar er zou nog een bibliotheek of add-in verwijzing achtergebleven kunnen zijn. Access probeert die dan te laden, terwijl hij er niet meer is. Geeft doorgaans wel een foutmelding...

Hoi Michel

Ik heb de Microsoft DTpicker gebruikt welke je in de werkset kan vinden onder "meer besturings elementen".
Heb je suggesties hoe ik die verwijzingen kan opschonen ?
Uiteraard kan ik ook proberen alle controls te kopieren en een nieuw formulier te maken met dezelfde opmaak. Maar ik ben geinteresseerd in de achtergrond van deze fout zodat ik hem voortaan kan voorkomen of debuggen.

Bedankt voor je reactie

Als je het element uit de besturingselementen hebt gehaald, dan is er vermoedelijk geen extra bibliotheek aangezet; maar je kunt dat uiteraard wel controleren. In het VBA venster: <Extra>, moet je in het menu <Verwijzingen> kijken of er bibliotheken zijn die ontrbreken. In dat geval staat er ONTBREEKT voor. Deze bibliotheken zou je dan uit moeten vinken, en eventueel opnieuw laden als je ze nodig hebt.
Verder kun je met <Foutopsporing>, <db compileren> kijken of er nog fouten worden gevonden in de code, zoals verwijzingen naar niet-bestaande elementen. Die zou je dan ook moeten repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan