DTS signaal VLC???

Status
Niet open voor verdere reacties.

thamouse

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Hoe speel ik films met DTS fatsoenlijk af via mijn pc?
Het probleem....
Ik speel nu films via vlc af. Echter krijg ik wel geluid maar geen dts signaal?
via Nero showtime krijg ik gelijk het DTS logo in beeld (op de versterker) dus signaal )Het verschil in geluid is ook goed te merken..)
Maar ondertiteling vindt nero weer niet.. (die moet ik dan extern weer toevoegen)
Een heel gedoe dus...

Heb zelf in vlc al geprobeerd om wat instellingen te veranderen maar dat allemaal zonder succes.. VLC heeft nooit problemen met de ondertitels

Hoe los ik dit eenvoudig op? heb al veel andere spelers geprobeerd maar stuit steeds op het zelfde probleem

dus de vraag is eigenlijk hoe ik het DTS signaal met de vlc player krijg?

dts begint te knipperen op de versterker maar krijg totaal geen geluid...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom er net achter.. dat als ik DTS afspeel via nero... ik het geluid alleen kan bedienen via de versterker zelf....
dus nero zend het dts signaal direct naar de versterker toe... of zie ik dat verkeerd?

Hoi thamouse,

Nee dat zie je wel goed, digital passthrough.
Dan gebruik je volgens mij een digitale uitgang en een externe decoder.
Het gaat dus er om dat naar de digitale uitgang rechtsstreeks wordt aamgestuurd, bitstream.
En niet eerst via b.v een built-in decoder en natuurlijk moet je zelf er ook even van overtuigen of de digitale uitgang is geselcteerd om te kunnen bitstreamen in de media speler.
Nu die van VLC dus, Nero showtime neem ik aan zal de defauld instelling in windows volgen.

Ja dat klopt... als windows zelf test (bij hardware en geluiden...) werkt dts en dolby perfect...
Nero heb ik spdif aangezet anders krijg ik geen dts geluid......

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Nero heb je spdif aangezet, daarmee zeg tegen Nero dat hij de audio-signaal via de digitale uitgang spdif moet doorgeven en wegstuuren.
Wat is nou die digital passthrough, daarmee wordt de audio-signaal buitenom langs de ingebouwde decoder software wat bij een media speler ook de down-mixers zijn weggestuurd en via de digitale uitgang spdif doorgegeven.

Dit moet je eens proberen.
Je download hier CCCP
En heb je de Media Player Clasic met de Lav codec's. (p.s: het beste samen bij elkaar)

Hier even een voorbeeldje van de Lav audio.

euLVC7B.png

Zie je het staan zoals Bitstreaming (S/PDIF,HDMI).

Bij Nero heb je spdif aangezet, daarmee zeg tegen Nero dat hij de audio-signaal via de digitale uitgang spdif moet doorgeven en wegstuuren.
Wat is nou die digital passthrough, daarmee wordt de audio-signaal buitenom langs de ingebouwde decoder software wat bij een media speler ook de down-mixers zijn weggestuurd en via de digitale uitgang spdif doorgegeven.

Hier even een voorbeeldje van de Lav audio.

euLVC7B.png

Zie je het staan zoals Bitstreaming (S/PDIF,HDMI).

Nou classic speelt nu wel de bestanden af met geluid.... echter geen dts signaal..
Nero werkt alleen nog op pas strough maar ook geen dts signaal meer...
vlc is het zelfde gebleven

wat doe ik verkeerd?

Het kan zijn dat je niet het het goeie audiospoor hebt geselecteerd bij het afspelen. Bij m'n engelstalige VLC zit dat onder Audio > Audiotrack >.
En check of er ook echt een DTS spoor is, met Gspot of MediaInfo..

Nou..
heb zitten prutsen met de instellingen...
heb nu wel weer dts signaal met nero...
media classic alleen nog maar ruis... geen idee hoe dat kan
vlc onveranderd...

Ja nou weet ik niet of je bij de media player clasic de uitgang al geselecteerd heb s/pdif.

En bij lav audio kun je opties alles uitzetten want je alleen bitsteamen bij mixer kun je enable mixer ook uitzetten.

Advanced MPC-HC Setup Guide als voorbeeldje van een instelling.

Succes alvast.

Nou.. ik kom er niet uit....
zou het kunnen dat aangezien op mijn moederboard een hdmi uitgang zit.. en een spdif dat dat problemen veroorzaakt...
via nero kan ik nu gelukkig wel weer dts luisteren....
al het anderen krijg ik echt niet aan de praat... :(

Het is me gelukt met media player classic om dts signaal te versturen en werkend!! :D bedankt allen voor u hulp!!

oke ik juich iets te vroeg....

krijg dts signaal alleen haperend.. geluid stottert....

Laatst bewerkt:
oEUzpOw.jpg

In media player classic selecteer Directsound: SPDIF Out, maar als je een HDMI kabel gebruikt dan selecteer je natuurlijk Directsound: Digital Audio (HDMI).

Het kan eventueel voor storing in het geluid zorgen als dat niet juist staat ingesteld.
De bedoeling is dat het audio signaal rechtstreeks naar de uitgang en de externe decoder wordt gestuurd.
Storing met het geluid kan dan komen door dat er toch nog wat tussen zit, geregeld door een instelling.
Maar daar komen we wel uit.

Nou als ik hem op dat kanaal zet krijg ik ruis.. heb nu direct show op default en output spdif en wonderbaarlijk heb ik dts signaal zonder gehaper.. of iets... plus ondertitels Thanks allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan