DTV doorlussen via PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Hoi,

nadat ik mn laptop wel uit het raam heb kunnen gooien kwam ik op het idee een nieuwe copmuter te kopen, en dit keer een goeie.

zo heb ik hem dus uitgerust met een i7 950, 6gig ram a 1600, 2 Tb aan HDD en een Nvidea GTX 460 samen met een lcd monitor/tv van 32" full hd.

daarnaast heb ik een mediabox staan van upc die er ook op aangesloten is. Maar wat ik wil is de mediabox op de computer aansluiten zodat ik tv kan kijken in een venster op mijn beeldscherm/tv. de mediabox is namelijk aangesloten op HDMI1 op de tv, en de computer zal op HDMI2 worden aangesloten.

dit betekend dat als ik aan het chatten ben en ik tegelijk/ondertussen een film wil kijken op film1, dat ik dan met de afstandsbediening moet omschakelen. overigens heeft de mediabox geen HD, dus ik hoef me ook geen zorgen te maken over HDCP problemen.

de TV heeft:
- HDMI1
- HDMI2
- RGB/VGA
- USB In
- S-Video
- antenne aansluiting

de computer heeft:
- 1 HDMI aansluiting
- 2 DVI aansluitingen
- RGB/VGA
- USB

de mediabox heeft:
- Scart
- HDMI
- S-video
- USB (inactief/onbruikbaar)
- Ethernet (inactief/onbruikbaar)

hebben jullie een idee hoe dit gedaan kan worden?

ik zat eraan te denken om met de svideo naar de computer te gaan, die het dan dmv software in een venster naar de tv kan sturen.
heb er dan wel een s-video kaart voor nodig als deze niet op het moederbord zit (heb de onderdelen nog niet binnen)
 
wat voor monitor is het?
sommige hebben namelijk PiP (picture in picture)
dan zou je in het menu (van de monitor) kunnen instellen welken "source" je wilt gebruiken
 
het is een LG 32LD350 van 32" full HD. gekocht bij bol.com, heb net nog gekeken maar heb er niks over kunnen vinden of het wel of niet mogelijk is.

op de website van lg heb ik hem wel gevonden, maar staat het er niet bij, bij andere sites weten ze het niet, sommige zeggen dat het wel kan en andere zeggen weer van niet :confused:
 
makkelijk te ontdekken,
vaak zit er een knopje op de monitor of afstandsbediening waar PiP op staat,
of je blaaderd even door het menu van de monitor heen dan zal pip ook wel tegen komen.
srry als het een beetje onduidelijk is, ik heb zelf namelijk een samsung
 
nee, dan zit het er niet op... niet op de afstandsbediening of op de televisie.

ik heb wel een pci kaart gevonden, misschien dat het bruikbaar is om het werkend te krijgen:
klik voor doorverwijzing naar alternate

die heeft een s-video ingang aansluiting, dat zou dus betekenen dat het beeld ontvangen kan worden van de mediabox als deze via scart/s-video is aangesloten

or am i wrong? :p
 
Hmm jammer
ik weet verder weinig over die pci kaart ik denk dat het wel zou werken, maar ik weet het niet zeker.... hopelijk iemand anders wel.

succes
thomqa
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan