Dual bay nas server

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinhendriks

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Beste mensen!

Ik heb een probleem. Heb afgelopen zaterdag een Dual bay nas server gekocht en mijn hardeschijven erin gedaan. Nu blijft de powerbutton steeds blauw knipperen wat inhoudt dat "Systeeminitialisatie niet gereed" is.... Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet!?

Wie o Wie kan mij helpen!!??

Grtz,

Robin

Blauw lampje,zal wel een Synology zijn.
Kijk,dat fabrikanten een gebruikers handleiding maken,daarvan is de bedoeling dat je hem ook daadwerkelijk leest.
Dan had je kunnen lezen dat de nas eerst ingesteld moet worden als raid 0 raid 1 of jbod

Hallo Palomino,

Ik heb de handleiding doorgelopen terwijl ik hem ging installeren! Hoe stel ik hem in als raid 0, raid 1 of als jbod?

Grtz

Hij blijft knipperen de power button en de bijgeleverde "nettool" ziet hem ook niet...

Lijkt erop dat Raid-0, Raid-1 en JBOD ("Raid linear") mogelijk is, maar zover ik kan zien is dat niet bij de basis-installatie al aan te geven, alleen via de web-interface (pagina 45 + appendix 1 in de handleiding). Dus zet nog niets op de NAS totdat je de juiste Raid-configuratie helemaal klaar en werkend hebt.
Als je er niet uitkomt zou ik bellen: "Voor Nederlandstalige ondersteuning, tel.: 0858 880 106 (lokaal tarief)"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat Raid-0, Raid-1 en JBOD ("Raid linear") mogelijk is, maar zover ik kan zien is dat niet bij de basis-installatie al aan te geven, alleen via de web-interface (pagina 45 + appendix 1 in de handleiding). Dus zet nog niets op de NAS totdat je de juiste Raid-configuratie helemaal klaar en werkend hebt.
Als je er niet uitkomt zou ik bellen: "Voor Nederlandstalige ondersteuning, tel.: 0858 880 106 (lokaal tarief)"

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je reactie! De NAS doet helemaal niks dus ik denk dat ik even moet gaan bellen....

Grtz

Nou, laatste stand van zaken;

heb gebeld met Teknihall Benelux hun hebben aangegeven het apparaat retour te willen ontvangen zodat ze hem kunnen nakijken....
net op de bus gedaan en nu maar weer afwachten......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan