Dual boot bij OEM Vista Home Pemium

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Dag mensen,

Heb een Sony Vaio notebook gekocht met een OEM versie van Vista Home Premium. Wilde XP er naast zetten als dual boot. maar krijg een foutmelding "door compatibiliteits problemen is het niet mogelijk deze software te installeren. het huidige os is nieuwer dan de cd waar xp op staat"

Heb contact gehad met zowel Microsoft als Sony. Volgens Microsoft is het mogelijk en volgens Sony niet. Daar word ik moe van.

Heeft iemand een idee?
Thanks brothers!!:evil:

Volgens mij kun je wel een dual-boot machine maken, maar moet je dan EERST XP installeren en daarna Vista en NIET andersom!

Ik heb een vooraf geinstalleerde OEM versie op de hd staan. Als ik eerst XP installeer moet ik daarna de herstel dvd's gebruiken om Vista weer te installeren. en Vista verwijderd XP dan weer.

Hoi !

Ik zou de link van @LP nog maar es goed lezen !

Evt. even een Vista-DVD lenen om een partitie te creeren, maar dat kan ook met AcronisDisc of een soortgelijk programma !

Greetz,

Harry.

Ik heb met Aconis al een partitie aangemaakt maar daar gaat het volgens mij niet om maar ik zal wat @LP zei goed doorlezen. Maar volgens mij bedoelt hij met een full versie van Vista te werken? Met een OEM lukt dat niet

Hoi !

Je hebt deVista- DVD alleen maar nodig om de repair-functie te kunnen gebruiken iv.m. de VistaBootManager.

Geen idee of dat kan met een OEM.

Just try, en laat het even weten.

Greetz,

Harry.

P.S.: Gaat dat niet, zal ik even zoeken voor een andere oplossing.

Greetz,

Harry.,

Ik weet het niet meer eerlijk gezegd. Met de Herstel dvd's lukt het niet. Dan gaat XP eraf. Ik denk dat Sony,die de rechten heeft van deze OEM versie gezorgd heeft dat je er geen OS naast kan zetten. Dat is mij ook verteld door Sony. Microsoft daarentegen zegt dat het wel mogelijk is omdat Vista juist gemaakt is voor deze doeleinden. Microsoft heeft ook tegen mij verteld dat Sony, omdat zij de rechten nu hebben er voor kunnen zorgen dat er geen tweede OS naast kan komen.
Het komt er in feite op neer dat ik een volledige versie van Vista moet kopen. bepaald geen leuke politiek vind ik.

Het is een beetje een politiek verhaal geworden maar zo ervaar ik het wel.

Graag reacties!!

Het is geen OEM dvd, het is een restore dvd, dat is wel wat anders, zie dus aan een volledige dvd te komen, en gebruik je eigen key, die je, overigens, pas na de install ook kunt ingeven, maar dat is dan hier niet van toepassing.

Ik heb met hulp van Harry Snor XP Media Center en een update versie van Vista als dual boot geinstalleerd. Maar eerst XP en dan Vista.

Groet Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan