dual-boot en netwerk delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.j.dejongh

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2002
Berichten
40
dual-boot en netwerk/internet delen

Hallo, Ik heb een netwerkje met win xp/win 98(dual-boot) beneden en een computer met win 98 boven. Mijn adsl verbinding heb ik onder xp gedeeld met de comp(win 98) boven.Is het mogelijk als ik win 98 beneden opstart i.p.v. xp de adsl verbinding te delen met de comp boven? Is dit mogelijk zonder router?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet helemaal zeker of ik je vraag goed begrijp.

Maar als je dus beneden in 98 opstart moet je ook de netwerk instelling opnieuw instellen.....Het werkt in feite het zelfde als met xp...... Je zal alleen ook een internet verbinding aanmoeten maken in 98.



Bedoel je dit?


groetjes
Harmen
 
dat kan maar in win98 moet je wel een internet sharing progje instaleren of die van winhoos zelf gebruken maar deze werkt vindt ik niet echt makkelijk
 
Jackass:


Ik weet niet in hoeverre het te maken heeft met het soort adsl aansluiting usb ethernet ed. Dus ik hou een slag om de arm. Maar in het icoon van de internet verbinding kan je gewoon internet delen aanklikken...........Ik heb adsl usb en het werkt prima....


groetjes
Harmen
 
Maar in 98 zit geen ICS en in 98se zul je het eerst moeten toevoegen middels configuratiescherm, software aangezien het niet standaard geinstalleerd wordt
 
Mario waar staat ics voor? Ik ken dit niet.........
 
En volgens jou zit die optie om internet te delen niet standaard in het icoon van de internet verbinding?
 
Onder 98se niet nee. Bij XP wel en volgens mij bij win2000 ook
 
Bij 2000 ook :) Hier doe ik het zelf mee......


bedankt
groet
Harmen
 
dual- boot internet delen

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Wat ik eigenlijk bedoel is, maakt het voor de comp boven(win98se) uit of beneden xp of 98se aanstaat. Zou je hem b.v. dubbel moeten configureren. Ik heb trouwens wel een router liggen als dit niks wordt.
 
maakt niets uit de pc boven hoef je niet anders te configureren alleen je moet de win98 die in dualboot staat het zelfde configuren als xp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan