dual boot fout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lecz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lecz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
ik heb een dual boot systeem ergens is iets fout gegaan...als ik niet snel op een toets druk loopt ie vast in de opstart. kan iemand mij helpen?

[boot loader]
timeout=21
default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

BEDANKT!!!!

Laatst bewerkt:
Dus als ik bovenstaande .ini overneem zou dat dan moeten werken? ben er nogal huiverig voor.:shocked: De beide o.s. staan op 1 schijf maar beide op een andere partitie uiteraard.

Bedankt!

Ja,bovenstaande kun je overnemen op de laatste regel na uiteraard want dit is maar een voorbeeld (hier moet je dus je eigen OS invullen)

rdisk(x) Which disk on the controller is being used. In the above example we are using an rdisk of "1", which indicates the second disk on the primary controller is being used. This value may be between "0" and "3" and is always set to "0" when "scsi(x)" is being used.

Als je maar 1 schijf hebt is mijn voorbeeld van toepassing, dus

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

De twee laatste regels verwijzen naar de verschillende pattities waar de OS'sen op staan zodat je de keuze kunt maken bij opstarten tussen beide OS'sen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan