Dual Boot met Vista - Vista eerst geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehsley

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Ik heb Vista op mijn PC(C:/), en ik wil graag op de andere schijf(D:/) XP en Ubuntu zetten.
Nu moet Ubuntu geen probleem worden als het goed is, maar XP blijkt nogal problemen te geven als je XP niet als eerst installeerd..
Vista staat er standaard op en kan alleen geherinstalleerd worden met de verborgen partitie, dus die kan ik niet verwijderen, en, nadat ik XP heb geinstalleerd weer installeren. Ik zit vast, maar ik zou toch graag een Dual Boot hebben met deze besturingssystemen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Laatst bewerkt:
Halo:D

Wat dacht je van virtualisatiesoftware gebruiken en daarin xp en ubuntu installeren? Ik raad je virtualbox aan.:thumb:

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

je moet eigenlijk met een windowspartitiemanager een vrije ruimte maken zodat windows die herkent, deze partitie moet je dan verwijderen, klinkt raar maar de vrije ruimte blijft dan wel bestaan, dan vind ubuntu die schijf direct om op te installeren.
De bootvolgorde kan je daarna ook wijzigen, of bij het opstarten laten wachten op welk besturingssysteem je wil opstarten, zo heb ik mijn dual boot staan.
Je kan ook ubuntu in windows installeren via WUBI, dat staat op dezelfde cd.

Succes, ik ben uitermate tevreden over mijn dualboot.:thumb:

En als je XP en Ubuntu op de D: schijf gaat zetten, installeer dan eerst XP, en dan Ubuntu. Ubuntu zal zijn eigen bootmanager installeren die Windows ook ondersteunt, dus dan zal Vista en XP ook in dat bootmenu terecht komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan