Dual Boot Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb gisteren een packard bell van een nieuwe Xp voorzien. Er stond eerst home op, en ook een ongeziene pak spyware en rommel.
Ik heb de partities verwijderd, harde schijf geformateerd en XP Pro erop gezet.

Nu krijg ik iedere keer bij het opstarten een scherm met welk XP ik wil starten, de Home of de PRO.
Als ik de Home kies, wil hij niet starten omdat hij het niet kan vinden, dus enkel de pro is startbaar.

Wat ik dus zou willen is hij dit niet meer vraagt in de opstart, en onmiddelijk de pro opstart.

Waar hij trouwens die Home nog vandaag haalt is mij ook een raadsel...

Kan iemand mij helpen?

Geplaatst door phantomtwister
Ik heb gisteren een packard bell van een nieuwe Xp voorzien. Er stond eerst home op, en ook een ongeziene pak spyware en rommel.
Ik heb de partities verwijderd, harde schijf geformateerd en XP Pro erop gezet.

Nu krijg ik iedere keer bij het opstarten een scherm met welk XP ik wil starten, de Home of de PRO.
Als ik de Home kies, wil hij niet starten omdat hij het niet kan vinden, dus enkel de pro is startbaar.

Wat ik dus zou willen is hij dit niet meer vraagt in de opstart, en onmiddelijk de pro opstart.

Waar hij trouwens die Home nog vandaag haalt is mij ook een raadsel...

Kan iemand mij helpen?

Hmmm had dat idd ook bij een PB notebook, alles verwijderd, nieuwe xp pro erop en nu vraagt ie of ie xp pro of xp pro moet starten....... vaag.....weet iemand het?

Je typt wel dat jij de harddisk geformatteerd hebt maar dat geloof ik dus niet.
Zorg ervoor dat je kunt opstarten vanaf cdrom. Dit doe je in je bios.
Dan cd van xp in de cdrom. Dan computer opstarten en laten starten vanaf cdrom.
Daar kiezen voor nieuwe installatie en dan kun je kiezen voor format, dit doe je en dan laat je de cd zijn werk verder doen.
Als de installatie gereed is dan zal er niet meer om een home versie gevraagd worden.

Geplaatst door puppie
Je typt wel dat jij de harddisk geformatteerd hebt maar dat geloof ik dus niet.
Zorg ervoor dat je kunt opstarten vanaf cdrom. Dit doe je in je bios.
Dan cd van xp in de cdrom. Dan computer opstarten en laten starten vanaf cdrom.
Daar kiezen voor nieuwe installatie en dan kun je kiezen voor format, dit doe je en dan laat je de cd zijn werk verder doen.
Als de installatie gereed is dan zal er niet meer om een home versie gevraagd worden.

zo deed ik dat met die notebook ook, stond een gare xp pro op, zoals boven gedaan, en nu een soort dual boot gekregen, een niet werkende xp pro en een werkende

Dat pc xp home niet kan vinden is logisch toch format gedaan!
Waarom heb je niet gewoon home er weer opgezet
met dit soort merken packard bell enz,krijg je meestal
conflicten.
Spyware is altijd te verwijderen en de rommel dus format is niet altijd daarvoor de oplossing.

rechtemuisknop deze comp.
kies eigenschappen
geavanceerd
opstart en herstelinstellingen,kies hier instellingen
kies bovenaan de tabblad bij standaardbestuuringssysteem voor windows xp pro.
vink lijst met bestuuringssystemen uit en nu zal hij altijd met xp pro opstarten.

ps,ik denk ook dat je pc niet goed geformateerd is anders krijg je dit soort meldingen niet

Spyware is altijd te verwijderen

Nou nee :). Sommige PC's zijn zo zwaar besmet dat een format de beste oplossing zal bieden.

Anyway:

Klik rechts op "deze computer"
Eigenschappen
Tabblad Geavanceerd
"Opstart en herstelinstellingen" --> instellingen
Standaardbesturingsysteem opgeven en eventuele andere opties naar wens aan of uit zetten.

Klik op bewerken om handmatig de boot.ini aan te passen.

Ik heb één keer XP Pro op mijn systeem en mijn boot.ini ziet er als volgt uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Jij zult er waarschijnlijk 2 x XP zien staan. (oftewel, niet goed geformatteerd)

Xp_PC sorry>>>Spyware is altijd te verwijderen
in de meeste gevallen!

Geplaatst door wvdwe
Xp_PC sorry>>>Spyware is altijd te verwijderen
in de meeste gevallen!

Klopt. Maar meestal is niet altijd.

Meestal klopt het wat ik zeg, maar lang niet altijd :cool: :D :D .

Geplaatst door wvdwe
Dat pc xp home niet kan vinden is logisch toch format gedaan!
Waarom heb je niet gewoon home er weer opgezet
met dit soort merken packard bell enz,krijg je meestal
conflicten.
Spyware is altijd te verwijderen en de rommel dus format is niet altijd daarvoor de oplossing.

Ben nogal veel met pc's bezig, en kan je zeggen dat ik dat nog nooit heb gezien wat voor rommel daar allemaal opstond!
Zou dubbel zoveel werk geweest zijn om alles weg te doen, dan voor een format. (met de garantie als je de rommel wegdoet, het niet volledig weg is)

Ik heb de pc laten booten met cd-rom.
Alle partities verwijderd, en 2 nieuwe aangemaakt.
Laten formateren (welliswaar snelformat), en Pro laten installeren. Dus bleef er niets van de data zichtbaar over op de schijf.

XP_PC ik zei SORRY waarom moet je dan zo door borduren?

Phantomtwister misschien is het beter om eerst Fdisk te doen en dan een format.

is opgelost nu.
Stonden idd 2 XP in boot.ini

Blijkbaar is wordt dit met snelformatteren niet overschreven? Kan toch bijna niet?

Geplaatst door wvdwe
Phantomtwister misschien is het beter om eerst Fdisk te doen en dan een format.

misschien wel, zal in het vervolg met de maxtortool de format doen. Al vind ik het wel lekker snel met XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan