Dual Boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodelo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
87
Hallo allemaal:
Allereerst weet ik niet zeker of ik in de juiste categorie zit, maar dat hoor ik dan wel.
Ik heb sinds een tijd een van mijn oudere PC's als dualboot geinstalleerd met MS Dos 6.0 en Windows XP. Omdat ik nog veel oude Dos programma's gebruik en gewoon omdat dit super snel werkt op een Pentium 4 (Acer).
Sinds gisteren duurt het echter enorm lang voordat het scherm met de Bootopties verschijnt. Het duurt zeker 3 tot 4 minuten voordat het scherm verschijnt. Dit was eerst enkele tientallen seconden. Als alles is opgestart werkt de PC naar behoren.
Maar je kunt je wel voorstellen dat dit enorm iritant is. De Acer heeft een Asus moederbord met 2 gb intern geheugen en ik heb er extra een kleinere harde schijf ingezet omdat Dos nu eenmaal niet veel plaats nodig heeft.

Is er iemand die enig idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen ??
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Jodelo
 
Ok, als je de Multi-Boot volgens de regels goed geinstalleerd hebt, & zo te lezen neem ik aan van wel, ligt het of aan XP, want die regelt het Multi-Boot scherm, of een van je Hardeschijven is het aan het begeven.

Staan DOS & XP op ieder in ieder geval een eigen partitie?

Neem dit even door (Engels):

http://www.dewassoc.com/kbase/hard_drives/hard_drive_size_barriers.htm

Hier de lijst met minimale systeemvereisten, DOS staat er niet bij, maar staat vast wel in de ReadMe ofzo, anders Windows 95 (16bit)als vuistregel:

http://support.microsoft.com/kb/304297/
 
Hallo Theknight:
Dos en XP staan ieder op een aparte partitie maar wel op dezelfde harde schijf. Een DOS partitie kan maximaal 2049 mb aan grote hebben en moet op de C drive geinstalleerd worden. Het zou zomaar kunnen dat de harde schijf niet meer helemaal jofel is en misschien kan ik eens eerst een andere schijf proberen. Ik heb images van beide partities dus dat is geen probleem. De systeemeisen kan ook geen probleem zijn want de pc draaide origineel op Windows XP. Dos draait in principe op bijna alle configuraties.
Ik zal morgen het document even doornemen, wordt nu te laat. Alvast bedankt voor je reactie.
 
Hallo TheKnight:
Ik heb het artikel doorgespit en het was best interessant. Kon hier echter mijn probleem niet mee oplossen. Ik heb via een plaatselijke PC winkel een 2de hands P4 op de kop kunnen tikken voor LET OP 0 euro's.
Hierop mijn dualboot terug gezet van een backup en draait als een tirelier. Probleem dus opgelost, oude PC gaat naar het stort.
Toch bedankt voor de aangedragen oplossingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan