Dual Boot via MBR lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PtrZet

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Hoi
Weet iemand een dual boot systeem waarbij op dezelfde fysieke schijf of op een andere schijf OS Win 8 bit 64 en OS Win 8 bit 32 onafhankelijk van elkaar draaien?
Ik heb MRBooter, Plop en GAG geprobeerd. Met MRBooter liep de zaak vast, met PLOP kun je de primaire partites onzichtbaar maken, maar dat werd een puinzooi, want ik kon m.b.v. Ghost (ik wist welke risico's ik nam) alles terugzetten en PLOP verbergt wel een primaire partitie op dezelfde schijf maar ........ als ik op de 64 bit versie een bureaublad verander en ik start de 32 bit versie is het bureaublad ook veranderd ook al was de partitie 'hidden'.
Dat werkt dus ook niet optimaal. Ik wil het juist gescheiden houden i.v.m. met de updates voor de 64 en 32 bit versies.
Kortom ..wie heeft hier een oplossing voor?

Groeten,
Ptr

Hoi Ptr,

Ikzelf heb ook 2 besturingssystemen op 1 fysieke schijf, en dat werkt prima hoor!
Gewoon tijdens de setup van het eerste best.systeem twee partities gemaakt, win7 op de eerste partitie.
En daarna win8 op de tweede partitie, twee gescheiden besturingssytemen naast en onafhankelijk van elkaar.

Misschien dat twee keer een Win 8 problemen geeft?

Groeten,
Ptr

Volgens mij niet als je het op mijn manier doet, 2 verschillende partities, 2 verschillende best. systemen.
Maar als je er toch last van hebt, zal het wel zo zijn dan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan