Dual Boot W2K/XP krijg geen bootloader....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hoi,

Ik heb weer wat............Let op, volgens mij voor gevorderden. Ben ik zelf ook wel maar hier kom ik ff niet uit.

Ik heb een PC met een RAID chip op het moederboard die ook is geactiveerd. Ik heb een hele simpele RAID configuratie van 2+0 wat in feite inhoudt dat alle data over 2 schijven keurig verdeeld word weggeschreven. Het zou wat snelheidswinst moeten opleveren maar eigenlijk......... laat maar dus. Het zit erop en al jaren.........

Ik heb drie schijven in mijn PC, twee voor de RAID configuratie en een losstaande zonder RAID configuratie. Op de RAID schijven staat W2K. Ik wilde op deze schijf/schijven ook XP zetten mar kreeg dat niet voor elkaar omdat de losstaande schijf als eerste word gezien door het systeem. Ik had dus alleen de mogelijkheid om XP op die derde (aparte) schijf te zetten. Dat is ook allemaal gelukt maar nu met het opstarten krijg ik geen keuzemenu om te kunnen kiezen uit of XP of uit W2K :confused:

Het gekke van het geval is dat wanneer ik in mijn BIOS opgeef dat er moet opgestart worden vanaf CDROM (wat ik dus moest doen toen ik XP erop ging zetten) XP word opgestart................ Als ik in mijn BIOS aangeef dat er vanaf RAID/ATA moet worden opgestart dan word W2K automatisch opgestart..............

Wat een toestanden.............. Wat kan ik nu doen? Kan ik nu nog een aparte bootloader installeren of????

Heel graag uw reactie en alvast bedankt hiervoor.

Groeten,
Zatopek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan