DUAL BOOT Windows 98 en WINDOWS XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

madlenp

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Ik wil een Erisson pocket PC-de MC218- (jaar 1998) aansluiten op mij 3e PC. De MC218 draait alleen maar op Windows 98 of NT 4.0. Vandaar dat ik op mijn D-schijf-dat is een aparte HDD 9 Gb groot- Windows 98 wil installeren.
Heb inmiddels wel uit Windows info begrepen dat ik eerst Windows 98 zou moeten installeren en daarna Windows XP. Komt heel ongelegen, Alles werkt nu prachtig onder XP dus ik vraag me af of het toch niet op een of andere manier andersom kan eventueel mbv Boot Manager.
Enig idee waar ik dit op jullie forum kan vinden en of dit zonder veel problemen is te realiseren??

Heb Easy BCD gedownload vanaf die webside. Voordat ik het installeer zou ik wel willen weten wat het nu precies doet
Bij U bekend ???

Hoi,
hier een uitgebreide NL handleiding (punt 13) uit 2003 toen dit onderwerp nog actueel was.
Maar weet waar je aan begint want je zal je D-schijf moeten formatteren naar FAT32 voor Windows 98 en je installatiebestanden op D: plaatsen, enfin lees het maar eens door. Als experiment is het altijd spannend om het voor elkaar te krijgen.
Succes.

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie en de handleiding.
Laat nou de D-schijf-een aparte drive- pas door mij geformateerd zijn en nog compleet leeg en dus m.i. prachtig geschikt om er Windows 98 op te zetten. (wel even opnieuw doen en dan naar FAT 32) Zou toch leuk zijn als het gaat nietwaar??

Heb inmiddels de handleiding doorgelezen en krijg de indruk dat de partities waar de besturingssystemen op moeten komen BEIDEN FAT geformateerd moeten zijn ook al staan ze op afzonderlijk fysieke schijven.
Is dat zo ?? Mocht dat niet het geval zijn zoals in mijn situatie (alles NTFS)
dan dient m.i. vraagpunt 14 van de handleiding uitgevoerd te worden.(Vraagpunt 13 niet van belang ??) Ik moet dan W98 vanaf de floppy op de nieuwe actief gemaakte partitie zetten en Boot Manager installeren. Ik heb thans Partition Manager en EASY BCD 2.0. Kan het laatste programma hetzelfde als BOOT Manager ??

Wie kan er antwoord geven op de laatste alinea van dit bericht ????????????????????

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan