Dual boot XP en 7 (7 eerst) MBR probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo,

Ik heb dit al eerder gedaan en toen werkte het goed. Nu heb ik dus Windows 7 Ultimate x86 geïnstalleerd, en daarna Windows XP Pro x86. XP installeer ik op een andere partitie dan 7, als ik dat doe pakt windows xp in dos alle bestanden uit, dat gaat nog goed. Maar als hij gaat rebooten geeft mijn computer een fout dat hij de MBR niet kan lezen. Met opstart herstel van de win 7 CD is het probleem opgelost, maar de XP setup start niet. De uitgepakte bestanden staan wel op des partitie.
Wie kan mij helpen?:)

Om het met windows alleen te doen had je met xp moeten beginnen en daarna 7 erop.

Maar er schijnt een progje te zijn (ik ken het niet) Easyboot of zoiets waarmee je het kunt regelen.:)

Een windows boot manager kan alle eerdere windows versie's opstarten.
Bij jou was dat die van XP als de laatste oficieel geinstalleerde boot manager,en die kent Windows 7 niet omdat die nog niet bestond toen ze XP hebben uitgebracht.

Dus we moeten de boot manager van Windows 7 gaan herstellen.
En daar kan een tooltje EasyBCD (freeware) je bij helpen.

Iets totaal anders is als je zou willen weten hoe ik setup heb.
Ik een gebruik een hele andere boot manager ,BootIt Next Generation.

Ja, dat weet ik. Maar dat doe je als windows XP geïstalleerd is omdat win 7 dan niet opstart. Maar bij mij wordt de setup niet eens gestart. Heb ook geprobeerd de setup te staren med EasyBCD maar dat werkt niet....:(

Zoals anderen reeds hebben aangewezen zou het met een boot manager moeten lukken. Maar het zal makkelijker gaan indien je eerst met Windows XP twee primaire partities aanmaakt, eentje voor XP en eentje voor 7. Deze partities dan met XP formatteren als NTFS en eerst XP en vervolgens 7 installeren.

Gebruik je een externe Bootmanager dan kan xp geen 7 bestanden zien of lezen en anders om.:thumb:

Heb het op een andere HDD gezet en werkt nu!

Evengoed bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan