dual-boot xp & xp gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Berichten
3
hallo

ik heb een heel groot probleem
ik heb een pc (2.8ghz, 1024 mb ram, HD van 160 GB in 3en van 15 GB, 40GB & 115GB)
daar heb ik op de 15 GB en de 40 GB een dualboot van windows xp op gezet
(dus op beide een andere win xp), van de 15 GB partitie moet ik belangrijke mailtjes vanaf halen
het probleem is toen ik m opstartte dat ze beidde steeds restartten, de windows xp cd zag ze beide niet (kon niet repareren).

toen heb ik deze harde schijf in een andere pc gedaan (win xp, 1ghz, 320mb ram)
alle partities die erbij gekomen waren stonden er netjes, maar ik kon degene van 15 gb niet openen, als je m open klikt loopt de pc vast.

wat moet ik doen? recovery progje erdoorheen jagen?

groetjes
 
als het echt heel belangrijk voor je is dan zou je nog eens kunne proberen in dos te booten en dan ouderwets met ds commando's bestanden van deene naar de abdere plek kunnen kopieren. op google kan je dan zoekennaar bijvoorbeeld DOS + copy commands . neem wel je tijd er voor, want dat gaat wel eventjes duren. en ja als dat niet werkt, dan kan je eventueel nog kijken of safemode wel wil werken. wil die ook niet meer, dan is inderdaad zo een recovery prog een volgende stap
 
is het anders niet mogelijk om via een linux versie (bijv ubuntu) er nog in te komen?
dit gaat me anders zo ontzettend veel tijd kosten:S
 
"beidde steeds restartten"
.... leg eens uit, wat zag je ?
Kloppen je boot/files wel op systeemschijf (boot.ini etc.)

"alle partities die erbij gekomen waren stonden er netjes, maar ik kon degene van 15 gb niet openen, als je m open klikt loopt de pc vast"

Heb dit ook eens gehad met een wachtwoordbeveiligd account (in docs and settings te zien, maar bij aanklikken foutmelding: niet toegangkelijk)
Heb toen de optie " subcontainers...." aangevinkt en daarmee rechten teruggekregen.
Zie fotovoorbeeld.
 

Bijlagen

  • subcontainers.jpg
    subcontainers.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 25
ik heb via een programma (getdataback for NTFS) mn bestanden teruggehaald, zo kwam ik er wel weer in, ik gooi er dus maar opnieuw een windows xp op

bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan