dual-boot

• Onderwerp starter Onderwerp starter ron41
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ron41

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik kreeg deze week een fout melding en kon niet meer opstarten. Ik heb toen op de andere harde schijf een dual-boot gemaakt. Vandaar naar de "C" en de boel weer hersteld. Dat ging allemaal goed.
Nu wil ik die dual-boot weer verwijderen maar weet niet hoe.
wie kan mijn hierbij helpen?

Gewoon die schijf leegmaken / formateren en op de C schijf de boot.ini met kladblok aanpassen (verwijzingen naar de dual boot verwijderen)

Waar kon ik ook alweer de boot.ini vinden????
Ik zit ook met een dualboot waar ik niks aan heb, 2 x XP Home :confused:

Dan dien je wel verborgen bestanden weergeven aan hebben staan en beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit hebben staan (uitvinken)

Oke, en dat kan ik allemaal onder mapopties vinden??

Dat kun je inderdaad onder mapopties vinden

Hoe ziet dat bestandje eruit, en wat moet ik er dan mee doen???

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

heb een boot bestandje met kladblok geopend en dit krijg ik te zien, dat is op mijn C partitie en op mijn L partitie staat:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

waar moet ik wat veranderen??

Haal deze naar weg:

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Bestandje daarna opslaan en je dualboot is weg.

Je kan ook de boot.ini op C: verwijderen en vervolgens die van L: aar C: kopieren, da's dezelfde uiteindelijke truuk als die ene regel weghalen.

Dankje ik heb het veranderd, nu maar hopen dat als ik hem opnieuw op moet starten hij dat nog wil....

Ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken, maar in het geval dat er ergens iets helemaal mis gaat, heb je altijd nog de F8 ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan