Dual Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Meestal zie je de vraag andersom, maar ik heb op dit moment een dual boot met XP en Vista.
Nu draait Vista zo lekker dat ik XP kwijt wil.

Kan ik XP zonder probleem verwijderen van mijn pc? En met welk programma kan ik het beste de twee partities samenvoegen zonder dataverlies?(ik vertrouw PM nog niet met Vista)

Na het verwijderen van XP, ben ik dan ook van het dualboot scherm af? Of moet ik bootbestand aanpassen?

Mvg Patrick

Je kan beter XP ook nog houden, vele software die het in XP wel doen doen het in Vita nog niet.

Nou weet ik niet waarvoor je je pc gebruikt!:D

De software die ik gebruik eerst dus uitvoerig getest op Vista.
Voor sommige programma's heb ik een patch moeten gebruiken, maar verder draait alles feilloos.

Heb dus XP verwijderd, maar kon de partitie niet formateren. Heb toen maar besloten om alles eraf te gooien(Vista en XP), de twee partities samen te voegen, en een clean install te doen.

En alles loopt weer als een zonnetje.

Toch blijf ik nog nieuwsgierig naar het antwoord. Zeker omdat de pc niet meer opstarte nadat ik de XP partitie had geformateerd mbv de Windows cd.

wat je oook had kunnen doen:
opdrachtpromt als administrator in vista uitvoeren.
format (schijfletter van xp, Bijv format C:)
dan druk je op J dan kan het formatteren beginnen.
Als de pc het niet kan formateren dan vraagd ie of ie alles mag loskoppelen (dan word iedere toepassing gesloten die op partitie word gebruikt.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan