Dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

Ik heb Vista Umtimate geïnstalleerd op een afzonderlijke partitie van, mijn HD, naast XP. Hoe kan ik nu een boot-menu in elkaar steken zoadat ik bij het opstarten kan keizen welke versie ik wil opstarten? Voorr het ogenblik gebruik ik hiervoor een floppy waarmee ik de aktieve partitie kan veranderen, doch dat is niet erg handig.

Alvast bedankt,

Jan

als je bedoeld welke je standaard wilt kiezen dan kan ik je helpen denk ik

deze computer => eigenschappen => tabblad geavenceerd=> opstart en herstelinstellingen kan je instellen welke OS standaard word ingesteld en hoelang de bootscreenmenu blijft je kan dit hele proces het best in vista doen

Het is werkleijk mijn bedoeling, bij het oopstarten van de PC, een keuzemenu te krijgen, waar ik kan kiezen welk systeem ik opstart, en dit ùet een freeware oplossing.

Jan

Ik heb VistaBootPro geprobeerd, en ook de voorstele, van Puppie, maar alle oplossingen gan ervan uit dat jhe Vista geïnstalleerd hebt op een afzonderlijke zichtbare partitie. Ikheb Vista echter geïnstalleerd op een hidden partitie. Om eraan te geraken moet ik deze partitie aktief maken. Voor het ogenblik doe ik dat met een opstartfloppy (de goeie ouwe 3 1/2) van PD Magic, doch ik zou het systeem willen automatiseren. Weetr er nog iemand raad?

Dank bij voorbaat

mvg

Jan

Probleem opgelost, ik heb op www.masterbooter.com een prg'tje gevonden, waarmee je de opstartpartitie kan kiezen (nestelt zich in het MBR). Toch bedankt allemaal

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan