dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik heb momenteel een dualboot xp - vista

Meestal werk ik in xp... Maar dan heb ik vista weer eens nodig...

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is dit te automatiseren door tegen een soort 'bootmanager' te 'zeggen': start steeds op in xp, behalve op volgende dagen (en dan een aantal data).

Liefst zonder al te veel 'nevenwerkingen'

Is dit mogelijk?
 
Hoi,

Nou nou .... jij bent ook liever lui dan moe .....:p

Waarschijnlijk bedoel je, dat als je niets doet er wordt opgestart in Vista en dat wil je wellicht net andersom ..... ??
 
hij wil volgens mij dat zijn pc op sommige dagen in vista opstarte en andere in xp... maar dan geautomatiseerd :p
 
hij wil volgens mij dat zijn pc op sommige dagen in vista opstarte en andere in xp... maar dan geautomatiseerd :p

Ja ... dat begreep ik ook, maar bij zo'n dualboot is altijd één van de opties 'preverent'. Dus bij het aanzetten van je pc kom je in een menu, en als je dan niks doet start de computer dáármee op. Het aantal seconden waarbinnen je dan nog voor de ándere optie kan kiezen - door 'pijltje-naar-beneden' en 'Enter' te tikken - kan je zelf bepalen.
Nou dénk ik :) dat Vis Ta Vista als 'preverent' heeft staan, terwijl hij merendeels in XP werkt.
Vandaar die ré actie ....
Maar wellicht is er iets wat hij vraagt ........
Tot nu toe nada in elk geval .........
 
Laatst bewerkt:
Het is niet liever lui dan moe zijn...

Het is eerder 'vergeten' dat ik iets moet doen in vista... En dan start ie op in xp en dan ben ik idd liever lui dan moe want werk ik liever in xp verder dan opnieuw op te starten naar vista, vaak heb ik het ook pas door als ik al met vanalles bezig ben, daarom dus.

Nee, dat ie in xp moet opstarten heb ik zelf al aangepast. Maar het zou handig zijn moest ie op sommige (vooropgestelde) dagen automatisch opstarten in vista...


Dus er staat nu ingesteld dat als ik niets doe hij automatisch opstart in xp. En meestal denk ik er pas aan dat ik in vista moet werken als ik al heb opgestart in xp. Dus wil ik graag m'n werk plannen en hem op die dagen automatisch laten opstarten in vista, dus die dagen vista als voorkeur als ik niets doe...
 
ik denk helaas voor jou dat zoiets (nog) niet mogenlijk ik :p

Stel het misschien eens voor aan microsoft ;)
 
Waar kan je zoiets voorstellen aan microsoft?

Iemand het emailadres van Bill Gates?:p
 
Is er nergens zo'n pagina waar je feedback en ideeën kan geven voor microsoft?

Meen me te herinneren ooit zo'n lijst gelezen te hebben. Maar helaas stonden daar ook vreemde dingen op zoals: geef ons het klassieke windowslogo terug!

Weet iemand toevallig of je nog steeds tips kan geven op zo'n pagina? zoja, welke pagina?
 
misschien heb je hier iets aan :p

(onderaan de pagina) -->contact microsoft :D
 
Ik vrees dat die pagina meer gaat over het feedback geven van de support aan microsoft.
 
:p

Heb dualboot toch weggedaan op die laptop omdak op m'n nieuwe laptop met 'n dualboot begin. (eigenlijk tripleboot maar ga voornamelijk slechts 2 gebruiken)

en dat wordt vista en linux waarschijnlijk.

Ook met linux (ubuntu) niet mogelijk?:p
 
je wilt dus nu een dualboot?

vista - linux(ubuntu) dat is volledig mogenlijk ;)

natuurlijk wel eerst vista installeren en daarna linux maar ik denk dat dat nu ook al zo is :p
 
Ja dat de windows ubuntu dual boot mogelijk is wist ik al. Heb ik zelf ooit wel al eens gedualboot.

Maar ik vraag me af of mijn oorspronkelijke vraag met de ubuntu boot manager niet mogelijk is. Dat ik in ubuntu kan instellen wanneer ik ubuntu en welke dagen ik windows opstart :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan