Dual Channel bij plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabbi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Hoi hoi...

Ik ben van plan mijn geheugen te gaan uitbreiden. Ik weet echter niet op welke dingen ik precies moet letten en wat voor types geheugen er mogelijk is.

Dit is mijn situatie nu:

Type: Intel Pentium 4 met 3,4Ghz
Moederbord: MSI MS-7091
Systeemgeheugen: 512 MB (dual channel) PC3200 DDR SDRam

Er zitten dus 2 modules van 256 MB in van het merk Samsung. Verder staat er bij geheugensnelheid PC3200 en tussen haakjes 200mhz. Dit laatste verwart me ook enigzins omdat ik bijna overal zie dat er alleen maar 400Mhz te koop zijn... Maakt dat uit???

Is het mogelijk om er snellere bij te plaatsten? En is het uberhaupt wel mogelijk om 400Mhz modules te plaatsen in mijn situatie? Wie kan mij advies geven??

Bij uitbreiding dacht ik aan deze:

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=IAID2C&#tecData

Alvast bedankt!!

PC3200 is werkelijk 200mhz, maar het betreft DDR geheugen, dus die mhz doe je maal 2 en krijg je 400mhz effectieve snelheid. Dat is wat ze aangeven.
Let er op, dat als je Dual-channel wil blijven gebruiken, je weer twee identieke geheugen reepjes koopt. Je moet altijd zorgen voor "paren" geheugen reepjes.

Het hangt wel van je moederbord af of je meer dan 2 geheugen reepjes in Dual-channel kunt gebruiken. Niet elk moederbord heeft zoveel geheugen sloten, die dat ondersteunen.

Mijn moederbord heeft 6 geheugen sloten en kan die ook allemaal in Dual-channel gebruiken. Mits ik de reepjes in de juiste voolgorde plaats. je moet even in je handleiding van het moderbord kijken wat deze kan.

Dual-channel is iets wat het moederbord regelt, niet het geheugen.

Laatst bewerkt:
Ja, mijn moederbord beschikt over 4 geheugen sloten... 2 ervan zijn geel...daar zitten die 256mb's in en 2 ervan zijn blauw... Dus als ik er 2 van 512mb bij doe betekent dat dan dat ik 1536mb dual channel geheugen heb????

Trouwens bedankt voor je duidelijke antwoord!!! Daar heb ik wat aan!!! Thanx... :thumb:

Je zal toch even in de handleiding moeten kijken of werkelijk de vier sloten Dual-channel ondersteunen. Je kan dan meteen zien hoe ze erin moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan