dual channel geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

xionix

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Berichten
12
hej,

ik heb een probleem met mijn werkgeheugen. Zoals de titel het zegt gaat het zich om een dual channel kitje van 4GB (2 x 2GB).
Het is een mushkin ddr2 800mhz 4gb kitje, ik heb dit op mijn moederbord gedaan wat dual channel gewoon ondersteunt en meer als 4gb aankan. Het er tevens ook vista ultimate x64 op draaien dus volle geheugen wordt herkend.
Het probleem zit hem erin zodra ik allebei de geheugens in de pc stop gaat de pc helemaal gek doen. Mijn beeld krijgt witte strepen erdoorheen en valt vaak helemaal in het wit weg. Een spel oid opstarten moet ik echt niet proberen. Ook blijft de pc na een tijdje aanstaan en van alles aan klikken hangen.
Maar met een van de geheugens werkt alles perfect, kan gewoon gamen en al. Nu vroeg ik me af waar kan dit in godsnaam aan liggen? Heb vaker geheugen uitgebreid in me pc's maar bij deze pc gaat het toch net iets anders.
 
Tja dat zou toch moeten kunnen zou je zo denken.

Staan de timings in het bios op auto?
Andere slot combinaties al geprobeerd?
Ben je in de gelegenheid om een ander merk geheugen te proberen op dit mobo?

Mvg Leo
 
Tja dat zou toch moeten kunnen zou je zo denken.

Staan de timings in het bios op auto?
Andere slot combinaties al geprobeerd?
Ben je in de gelegenheid om een ander merk geheugen te proberen op dit mobo?

Mvg Leo

nou andere slots doen het alvast niet, staat ook dat als je dual channel in de slots doet je ze allebei in zelfde kleur moet doen aangezien ik 4 slots in 2 kleuren heb.
Ander merk heb ik wel alleen is het ddr3 geheugen en dat werkt helaas niet op dit moederbord.
Ik ben niet de grootste held met computers dus zou je me ff kunnen zeggen waar ik dat van die timings in de bios kan nakijken?
 
Druk bij het opstarten op F2 om in het Bios te komen.
Kijk even in de handleiding op blz 45 e.v.
AM2 boost op disabled
Timings op auto (cas etc.)
Flexibility option op enabled

Werkt dat nog niet probeer dan Bank interleaving om te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan