dual channel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
het is mij verteld en ik heb zelf ook op internet gezocht dat xp 3,2 gb en vista 3,5 gb ziet als het 32 bit is. ik heb gisteren geheugen in mijn pc geplaatst en xp ziet maar 2,9 gb en vista maar 3 gb, wat is het probleem?

toevallig een videokaart die shared geheugen gebruikt?

of te wel er is geheugen toegewezen aan je kaart?

ook externe kaarten "kunnen" dat hebben.

je mist dus ongeveer 250 mb?

kijk eens in je bios

ook externe kaarten "kunnen" dat hebben.

je mist dus ongeveer 250 mb?

kijk eens in je bios

OK en dan naar hoeveel geheugen bios aangeeft, maar hoe kan ik zien dat videokaart 256 mb afsnoept? ook in bios? zou je me wat meer uitleg kunnen geven aub? mocht het door de videokaart komen, kan ik dat wijzigen dat ie dat niet meer doet en is dat wel handig om dat te doen?

Bij het starten van je systeem kun je dat ook al vaak zien. Total memory = ...... shared memory = ....

Even voor de duidelijkheid, hoeveel geheugen heb je nu in totaal geplaatst?

Xp en Vista herkennen niet meer dan 3 GB.

Bij het starten van je systeem kun je dat ook al vaak zien. Total memory = ...... shared memory = ....

ok maar hoe kom ik er vanaf? ik wil niet dat het gebruikt wordt. en heeft het gevolgen als ik het niet wil delen met mijn videokaart?

ok maar hoe kom ik er vanaf? ik wil niet dat het gebruikt wordt. en heeft het gevolgen als ik het niet wil delen met mijn videokaart?

Dan is het inderdaad je videokaart en als je er vanaf wil zou je een losse kaart moeten kopen en je onboard kaart uit moeten zetten in het BIOS. Anders gaat het niet want zonder geheugen kan je kaart niet.
Oplossing, andere kaart dus en dus kosten maken.

Dan is het inderdaad je videokaart en als je er vanaf wil zou je een losse kaart moeten kopen en je onboard kaart uit moeten zetten in het BIOS. Anders gaat het niet want zonder geheugen kan je kaart niet.
Oplossing, andere kaart dus en dus kosten maken.

Heb je wel gelezen dat ik vermeld had dat het een externe videokaart is?
een van jongens vertelt ook al is het een externe kan hij geheugen pikken.

Hmm....raar.
Zou geen geheugen moeten pakken.
Ik zal eens speuren want ik heb wel eens gelezen dat het aantal weergegeven geheugen kan verschillen. Maar daar moet ik even naar kijken.

welk moederbord en welk geheugen precies Merk + Type

Klopt de tijd niet meer bij helpmij of loopt mijn tijd achter op de pc het is inmiddels al 1 uur maar me bericht is om 11 uur geplaatst ???

Laatst bewerkt:
Volgens de beschrijving van het mobo zit er geen onboard vga adapter op. Ik verwijs je dan voor het gemak even door naar de site van NVIDIA. Daar staat bij de FAQ vaak de oplossing voor het afsnoepen van geheugen.

mhh , vreemd zou toch normaal moeten werken !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan