Dual Channel

• Onderwerp starter Onderwerp starter zarr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Hallo ik wil graag mijn geheugen dual channel gaan zetten (dat had ik dus nog niet)
in mijn pc,

ze zitten er nu niet op de goede manier voor dual channel in.

maar hierop draait vista ultimate en nu weet ik niet of ik opstartproblemen ga krijgen

en daarom de vraag : wat kan ik het beste doen om er zeker van te zijn dat vista weer gewoon opstart hierna?

alvast hartelijk dank

Vista zal gewoon opstarten, als jij je geheugen reepjes in een ander slot zet. Indien je moederbord Dual-channel ondersteund, zal je de reepjes op een bepaalde manier in de sloten moeten zetten. Je hebt wel identieke geheugen reepjes nodig.

Vista zal gewoon opstarten, als jij je geheugen reepjes in een ander slot zet. Indien je moederbord Dual-channel ondersteund, zal je de reepjes op een bepaalde manier in de sloten moeten zetten. Je hebt wel identieke geheugen reepjes nodig.

je krijgt er wel problemen mee...
windows zal niet meer correct opstarten indien je de geheugen banken
terug zet op je huidige manier.

oplossing: herinstall van windows vista

voordeel: iets sneller
nadeel: veel werk
conclusie: waardeloos

oplossing: herinstall van windows vista

voordeel: iets sneller
nadeel: veel werk
conclusie: waardeloos

En waarop baseer je deze uitspraak?
Heb hier zojuist nog een pc (XP) van dual channel voorzien en het loopt als een zonnetje.

Sinds wanneer is dat zo?:confused:

Dus je hebt Windows geinstalleerd en je bedenkt om je geheugen uit te breiden. Je koopt ander geheugen en vervangt deze voor je bestaande geheugen.Natuurlijk wil je die in Dual-channel zetten. Nu moet je dus Windows opnieuw installeren?:shocked:

Sorry, maar ik moet je hierin ongelijk geven.
Zelfs met Windows 98(se) kun je het fysieke geheugen aanpassen, zonder opnieuw te installeren.

Het in Dual-channel zetten van het geheugen is alleen maar een moederbord funktie. Deze wordt ingeschakeld, als het geheugen op een bepaalde volgorde in het moederbord gezet wordt. Uiteraard moet het moederbord dit ondersteunen en je moet identieke geheugen reepjes gebruiken.

Laatst bewerkt:
Het is echt geen eenkel probleem en je hoeft beslist NIET opnieuw te installeren!!

Je kan probleemloos je geheugen veranderen zonder dat dit gevolgen heeft in software(windows) behalve snelheid dan :D
Ik zou zeggen: zet je geheugen in dual channel & start je pc op.
mocht windows inderdaad problemen geven hierdoor kan je je geheugen terugzetten zoals het stond, dan werkt je computer gewoon hetzelfde als voordat je wat hebt aangepast.

oke dan ...maar ik kom julie thuis opzoeken als het mis gaat:D:D

bedankt ik laat wel wat weten hoe het gegaan is ....dadelijk!

ik heb het Topic doorgelezen ik ben beneut Of hij sneller is Vertel eens:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan