dual core E8400 2 x 3000 Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
er zijn wel topic's over ik weet het maar ik kan er niet veel uit wijs worden
ik heb dus de core 2 dual E8400 van 3000 Mhz
ik weet dat die geen 6 Ghz heeft maar als er een spel is die meer dan 3 Ghz nodig heeft van de dual core dan gaat die andere toch ook werken dat ik het spel nog aankan dus dat het niet letterlijk 6 Ghz maar onzichtbaar 6 Ghz

greetz,
kvbmaster

Zoiets ..........
Je kan een spel wat boven de 3.0 Ghz is
wel spelen!!!

volgens mij bedoelt hij een spel dat meer als 3.0 Ghz vraagt, of zijn dual core ~3.0 Ghz het ook aan kan,,, toch ?

er zijn wel topic's over ik weet het maar ik kan er niet veel uit wijs worden
ik heb dus de core 2 dual E8400 van 3000 Mhz
ik weet dat die geen 6 Ghz heeft maar als er een spel is die meer dan 3 Ghz nodig heeft van de dual core dan gaat die andere toch ook werken dat ik het spel nog aankan dus dat het niet letterlijk 6 Ghz maar onzichtbaar 6 Ghz

greetz,
kvbmaster

Ja maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, het is ook geen onzichtbare 6 Ghz. Meeste software voor games die nu uit is gebruikt maar 1 core. Die core moet voldoen aan de minimale aangegeven snelheid. Heb je een oude P4 3.0 Ghz of een nieuwere E6400 op 2,13 Ghz b.v. dan bieden deze allebei ondersteuning aan software met een minimum vereiste van 2,8 Ghz. Inderdaad verwarrend, maar er zit dus een groot verschil in de architectuur van de pentium 4's en de C2D. Qua megahertzen zijn ze niet te vergelijken. De C2D levert namelijk met minder kloksnelheid betere prestaties.

een game die 2,8 Ghz nodig heeft is bijvoorbeeld: need for speed prostreet als ik het goed heb:P ik snap het nu wel zo ongeveer hoe het zit met die 2 core's maar dan zou die quad core nog sneller zijn die heeft 4 core's en als je de Q6600 hebt is dat 4 x 2.4 Ghz en dat is 9.6 Ghz? toch dus daar kan je wel ff mee vooruit totdat die kapot gaat:P

een game die 2,8 Ghz nodig heeft is bijvoorbeeld: need for speed prostreet als ik het goed heb:P ik snap het nu wel zo ongeveer hoe het zit met die 2 core's maar dan zou die quad core nog sneller zijn die heeft 4 core's en als je de Q6600 hebt is dat 4 x 2.4 Ghz en dat is 9.6 Ghz? toch dus daar kan je wel ff mee vooruit totdat die kapot gaat:P

jah ongeveer, maar een dual core is voor de spellen van nu en aan komende tijd voldoende,
ik heb nu een 6000+ Dual core ~3.0 Ghz AMD 64 X2 bevalt super goed, nooit gezeur gehad,
en trekt nfsu makkelijk... als je wilt dat je spellen beter draaien kun je beter inversteren in een videokaart. !

Nee, niet dus! Je kunt niet simpelweg het rekensommetje 4x2,4 maken.

Ik ga een poging doen dit op een simpele wijze uit te leggen en ik weet dat ik me op glad ijs zal gaan begeven, maw de uitleg zal zeker voor kritiek van de mede-leden vatbaar zijn.:rolleyes:

Ik neem een Qcore als voorbeeld:

Je hebt 4 auto's die allen een maximale snelheid hebben van 100 km/u
Deze auto's kunnen allen 1 m3 vracht vervoeren
Als er een opdracht komt om 4 m3 vracht naar een bestemming 100 km verder te vervoeren zullen ze alle 4 tegelijk gaan rijden en alle 4 1 uur later tegelijk aankomen, dus ze hebben géén snelheid gereden van 400 km/u

Er moeten natuurlijk wel wegen zijn om 4 auto's tegelijk te laten rijden. Als er slechts een weg is staan er dus 3 auto's stil (dan ondersteund de game géén Qcore)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan