dual core E8400 kernen net iets onder de 50 °

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
370
de temperatuur van mijn processor kernen zijn allebij ronde 46 graden en de cpu zelf is 34 graden is dat een goeie temperatuur ik heb het van everest ultimate edition

greetz,
kvbmaster
 
Ik denk dat een CPU temp van 34 graden een hele mooie is. Wat de afzondelijke kernen betreft moet ik het antwoord schuldig blijven, ik weet niet wat "mooie" waardes zijn, maar 46 graden "lijkt" mij niet verkeerd. Daarnaast kun je het bios beter bekijken voor de temp van je processor, da's veelal betrouwbaarder dan welke andere tool dan ook.
 
Laatst bewerkt:
dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken:p

wel mooie verbering met die processor ik had eerst een celeron en nu een dual core
 
Bij belasting?
In ieder geval echt niet iets om je zorgen over te maken.
 
ja de update is gelukt het bestandje op cd gezet en er was een speciale optie in de bios te updaten vanaf cd

en hoe belast ik de processor eigelijk 2 games tegelijk laten draaien want ik heb net windows erop:p

als ik
halo 1
gta vice city
de sims 2
de virusscan aan het lopen
internet exploder
firefox
en heb ik toen in everest ultimate gekeke hoe hoog de temperatuur was

cpu 50 °
cpu kern 1 60 °
cpu kern 2 55 °

koelings ventilator

870 RPM

wie nog meer info wilt zegt het maar:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja meestal zit die in de 1000 het is de standaard koeling bij die processor ik weet niet hoe die heet of hoe snel die kan zou iemand dat weten?

maar dat die zo laag is is wel een teken dat die goed koelt
 
tot hoever kun je die E8400 eigelijk overklocken niet dat ik dat ga doen hij is net nieuw:p en dan moet ik nog wat meer weten van overklocken maar wat is het hoogste Ghz wat iemand heeft gehaald? 4 GHZ per core

en patrickt die 2de link waar staat daar downloaden ofzoiets:p

de temperaturen zijn dus wel goed van 36 ° en 46 graden gemiddeld per core
 
Laatst bewerkt:
maar aan die 3 Ghz heb ik eerst meer dan voldoende denkik ik denk dat het handig is als die echt gaat verouderen
 
oke bedankt bij die speedfan krijg ik te zien dat bij CPU0 Fan 865 RPM
en de rest eronder op 100 % behalve speed02 op 22 % dus de koeling kan nog een stuk harder?
 
Speedfan is niet écht betrouwbaar. De waardes die in het bios aangegeven worden wél.
 
Tjah, dan mag Speedfan iets minder betrouwbaar zijn, maar een CPU stressen vanuit het BIOS word lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan