Dual core of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Een huisgenoot wil een pc aanschaffen die bijna uitsluitend wordt gebruikt voor grafische/fotobewerkingstoepassingen en webdesign. Adobe Photoshop CS2, Adobe Illustrator en Dreamweaver moeten er feilloos op draaien. Op mijn eigen pc (Dell Dimension 9150, Pentium4 3.0 Ghz processor, 1024MB geheugen) gaat dat prima, maar die is niet meer leverbaar (en was duurder).
Hij zal de pc nooit gebruiken om te gamen of voor videobewerking, het gaat echt alleen om die Adobe programma's.
Zijn budget is max. 400 euro. Wat we zien voor dat bedrag, is meestal voorzien van dual core processor, maar dan met bijv. 2x1.6 Ghz. Ik las hier ergens dat je dat niet zomaar kunt optellen, maar de techniek daarvan gaat me boven de pet. Ik hoef alleen te weten of het krachtig genoeg is voor zijn toepassingen, maar kom daar dus niet uit. Wat zouden jullie doen in zijn geval, met zijn budget?

Alvast bedankt voor jullie advies!

ten 1e hoort deze topic thuis in systeem, maar dit is een systeem wat aan de eisen zou moeten voldoen.

1200575882.jpg
u kunt dit systeem kopen voor nog geen 500€ voor professionele video en image bewerking is dit toch echt het MINIMALE (ook met het oog op de toekomst gericht)

Lijkt me niet zo'n goed voorstel!!

Allereerst 100,- euro boven het budget van TS en daarnaast een ouderwets moederbord en videokaart, AGP is uit de tijd hoor voor een nieuw systeem!

Beste Jan-Willem, dank voor je uitvoerige reactie. Overigens roept je eerste zin enige verwarring bij mij op. Mijn vraag gaat over welke *processor* het meest geschikt is voor wat ik wil. Vandaar ook de titel: dual core of niet? Jij antwoordt: "ten 1e hoort deze topic thuis in systeem". De rubriek "systeem" is toch bedoeld voor vragen over complete systemen? Ik vraag alleen een processor-advies. Vertel eens, maak ik een denkfout?

Je zou het in alletwee de topics kunnen plaatsen, AGP sorry dat was een fout en zeker niet slim AGP is inderdaad uit de tijd, Ja ik zou een dual of quad-core nemen, vooral voor toekomstgerichte systemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan