Dual core processor zo traag als dikke str*nt door een theezeefje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hellup,

Ik heb er al eens een keer een item aan gewijd, maar ik denk dat ik het probleem over een andere boeg moet gooien.

het betreft hier een Intel dual core 6300 @ 1.86 Ghz met 1Gb intern geheugen.
Het is een Medion PC ik geloof de 8188 of zoiets, heb er met Medion service center al tientallen mails aan gespendeerd en zij blijven beweren dat het aan de programma´s ligt die ik gebruik en aan mijn handelen met de PC.

Ik werk veel met downloads vanaf news servers en haal dus veel .rar en .par bestanden binnen die vervolgens met quickpar bewerkt worden. Dit zijn dus behoorlijke stukken van ong. 50 mb per stuk die hij moet controleren c.q. repareren. Op mijn oudere PC P4 2.8 Ghz 1GB intern was een klusje van 4 Gb controleren repareren gemiddeld binnen 5 minuten gefixed. Op de dual core processor doet hij er bijna 4x zo lang over (gemiddeld 18 minuten !!!!! :shocked: )

Medion blijft dus beweren met allerlei rare redenen dat het echt aan mij ligt en dat ik maar niet zo´n zware programma´s moet draaien, terwijl ik aannam dat een dual core toch wel meer in zijn mars had als een P4. Heb ook al processor prio en affiniteit aangepast, niks echt niks helpt. Ik kan zelfs niet gewoon meer internetten of mailen als bijv. quickpar aan het ratelen is en dan bedoel ik echt zwáár ratelen. Het is alsof de harde schijf wordt opgevreten. En het vreemde is dat er in taakbeheer bij CPU activiteit amper wat gebeurt en de wisselbestand indeling staat ook goed ingesteld (ong. 1,5 Gig)

Iemand heeft ook al aangegeven dat ik anders een 64 bit versie van XP moet gaan draaien of 2003 server versie omdat deze beter overweg kunnen met dual core processors, maar dan denk ik waarom zet Medion dit dan niet gelijk erop ipv van XP media center edition??

Heeft iemand hier nog meer last van en zo ja hoe is het op te lossen, als het al op te lossen is...?:( :(

Ik vind het een beetje jammer voor zo´n eigenlijk best wel duur product waar ik eigenlijk niks meer mee kan dan een beetje internetten en mailen, dat kan ik ook met een P2 Pc´tje....

Gr,

Remy

Alsjeblief mensen........zeg nou niet dat ik hem maar bij het schroot neer moet zetten:eek:

Iemand nog meer dit probleem en nog beter dé oplossing..:confused:

Dank,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan