Dual Core / Quad Core

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb zo een beetje rond gekeken voor onderdelen voor een pc die vooral gebruikt word voor gamen.

Nu ben ik erachter gekomen dat ik beter een dual core kan kopen dan quad core. Omdat dual core sneller is met gamen dan de quad core. (ivm met de hogere kosten voor ontwikkeling games)

Of vinden jullie dat ik beter wel een quad core kan nemen? ivm met de toekomst (dat er wel games uitkomen met quad core)

Ik zou alleen de snelheid merken als ik bv winrar ofzo zal gebruiken, omdat hij zich dan wel over de cores verdeeld

Is een duo core nou bv 2x 3,6 single core = 7,2 ?

Of hoe moet ik dat zien?

Laatst bewerkt:
Dat van die games zou ik niet weten maar je kan de cores niet optellen...dat is te kort door de bocht.
Je hebt gewoon 2 cores van 3.6......

Er zijn niet zo veel spellen die multi-core ondersteunen maar die komen vast nog wel:D

Ik heb een Quad-Core genomen omdat ik meer aan de toekomst dacht, ik had hem gekocht met de bedoeling hem nog 3 jaar lang te kunnen gebruiken:)

Ik had ook de Dual-Core genomen om beter te kunnen gamen. Maar ik koos de Quad-Core

Maar stel, ik wil cod 1 spelen op een dual core. 't spel zal dan wel werken?

Dus als ik u zo hoor, dan kan ik toch beter een dual core kopen? Want ik heb geen zin om over een paar jaar weer een upgrade uit te voeren

Tuurlijk zal cod1 werken op een dual-core alleen hij gebruikt maar 1 core. Maar meestal brengen de fabrikanten van die spel Patches uit of updates waardoor de spel 2 cores gaat gebruiken :)

Maar uit mijn vorige tekst bedoel ik dat je met een Quad-Core waarschijnlijk langer mee zal kunnen gaan dan een Dual-Core.

Dan ga ik in iedergeval ook op zoek naar een Quad Core. En wat is nou het maximale aan werkgeheugen wat mogelijk is op een moederbord?

Of verschilt dat gewoon per moederbord?

Want als je 4gb werkgeheugen hebt, is het noodzakelijk dat ik een 64 bits os heb, en gaat dat nog problemen opleveren met games?

Dat is inderdaad verschillend per moederbord sommige kunnen tot wel 8 GB:shocked:

En het is niet noodzakelijk als je 4GB hebt en je hebt een 32 bits systeem. ALLEEN Windows gebruikt dan maar 3.2 GB en dat is niet zo handig:confused:

[edit]Voor zover ik het weet maakt een 64 bis syteem niks uit met games[/edit]

akkoord het is me duidelijk.

Een 32 bits os kan wel 4 gb werkgeheugen alleen, maar hij gebruikt maar 3,2 gb
en dus een 64 gebruikt wel 4 gb (of meer)

Jep 64 bits kan 4 GB of meer.

Volgens mij kon je met Vista 64 -Bits tot 128 GB:shocked::p

Maar ga je 4 GB nemen>?

ehm hou er rekening mee met een 64-bit systeem zullen heel veel oude spellen niet gaan werken. (spreek uit ervaring)
Ook heb ik getest met 4gb en 2gb geheugen, maakt allemaal weinig verschil tijdens het spelen van games etc. Dus ga lekker voor de 32-bit als je oude games wilt spelen.

Aah oke! Hardstikke bedankt!

Ben hier een stuk wijzer van geworden!

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan