Dual DDR vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Nogmaals een vraag.
Het nieuwe bord dat ik morgen zal hebben Abit Nf7 heeft Dual DDR. Ik ben een volledige leek in dual DDR praktijken, daarom deze vraag.

Ik bezit 3 latjes van 256 DDR PC2700.

Kan ik in de linkse slots 2 latjes kwijt, en dan eentje in de dual ddr? Of moet het latje in de dual evengroot zijn als deze in de linkse slots? Of wat is de beste oplossing? 1 latje links en 1tje rechts?

Met de toekomst komen er misschien wel Twingeheugens, maar dat is me voorlopig nog iets te duur.

bedankt voor de te geven info!

Wat bedoel je met Twingeheugens?

Anyway, je bent vrij in de plaatsing van de geheugenmodules. Zolang de eerste en derde geheugenbank opgevuld zijn, en andere banken eventueel ook, zit je goed.

Dus ik kan gewoon alle geheugens die ik heb in de 3 banken plaatsen?

Met twingeheugens bedoel ik de geheugens die per koppel verkocht worden. Deze zouden op elkaar afgestemd zijn (identiek zijn) zodat een lagere cas gegeven word.

Dat is gewoon een marketingtruc, het verschil is echt miniem - in tegenstelling tot het prijsverschil.

Je kan gewoon reepjes van verschillende merken en grootte's door elkaar gebruiken. Dezelfde merken gebruiken is enigzins aangeraden, maar dat geldt voor de gewone single channel moederborden ook. Maar maak je geen zorgen, het zal gewoon werken. Zorg er wel voor dat ze allemaal op dezelfde snelheid lopen, bijvoorbeeld PC2700. Alle geheugenreepjes passen zich aan aan de snelheid van de traagste als je verschillende snelheden combineert.

Het zijn allemaal 2700 van hetzelfde merk, dus dit zal wel geen probs geven dan.

Die twins werden me door iemand stellig aangeraden in de nieuwsgroep. Hij zei dat het een stuk in performantie zou schelen. Ik heb nu CL2,5 en zou met die andere CL2 hebben. Mij maakt het niet zoveel uit, occ is toch niet de hoofdzaak voor mij.

Allé terug bedankt voor de info hé.

Tja, je zal misschien een paar punten of MB/s hoger scoren in de benchmarks. Maar geloof me, voor het dagelijkse gebruik merk je het totaal niet. Laat het me zo zeggen: het is de investering in geen honderd jaar waard.

Geplaatst door phantomtwister
Ik heb nu CL2,5 en zou met die andere CL2 hebben.
Je kunt ook losse CL2 latjes kopen. Dat hoeft niet per se 'twingeheugen' te zijn. Maar dan is het nog duur...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan