Dual-layer dvd brander vraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Ik heb pas een laptop aangeschaft en hier zit een dual-layer brander in, nu begrijp ik dus wel dat deze een schijf aan 1 kant in 2 lagen kan branden, maar nu komt mijn vraag!

Heeft deze de dubbele brand mogelijkheid als een gewone dvd brander? dus 2x 4.7 gb?
Kan ik nu eindelijk een dvd-film copyeren met alle menu`s enz... zonder de film te moeten rippen?, zodat deze onder de 4.7 gb komt?

Snap wel dat er op veeel dvd-films beveiligingen zitten, maar kan ik 1 op 1 een dvd copyeren als de beveiliging er niet opzit?

groeten Heatseeker

Heb je ook al gekeken of je cd speler van de tv ook aan kan o.a. dual-layer

humpe zei:
Heb je ook al gekeken of je cd speler van de tv ook aan kan o.a. dual-layer

Iedere DVD speler kan dual-layers lezen, de gewoon 'voorbedrukte' exemplaren zijn namelijk nu al heel vaak dual layer.

@heatseaker
In principe wel.

Ja da`s mooi zo`n discussie, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag... en die luid dus:

Kun je met zo`n dubbellaags brander een originele dvd compleet branden als er geen beveiliging is of als deze wordt omzeilt?

heat

Heatseeker zei:
Ja da`s mooi zo`n discussie, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag... en die luid dus:

Kun je met zo`n dubbellaags brander een originele dvd compleet branden als er geen beveiliging is of als deze wordt omzeilt?

heat

Heb je het tweede stuk van mijn antwoord dan wel gelezen??

Ik doe niet mee aan deze discussie om dat ik dat niet kan uittesten mijn dvd speler die op mijn tv zit is al meer dan vier jaar out en toe bestond de dual-layer nog niet.

humpe zei:
Ik doe niet mee aan deze discussie om dat ik dat niet kan uittesten mijn dvd speler die op mijn tv zit is al meer dan vier jaar out en toe bestond de dual-layer nog niet.

Jawel hoor, voorgedrukte dual layers bestaan al net zolang als dat er DVD's zijn, dus ook jouw speler kan er mee overweg.
Waarom bestaat er anders b.v. DVD shrink....inderdaad om DVD's van b.v. 6,5 Gb terug te kunnen brengen naar 4,3 Gb zodat die op een DVDr past en die 6,5Gb is dus ook gewoon een dubbel layer.

Sorry maestro, had ik niet gezien:o ...ik snap nu wel dat ik `m kwa groote kan copyeren, maar hoe omzeil ik een beveiliging?
Gewoon eerst de dvd rippen met b.v. smartripper naar de harde schijf en dan branden?
Dan kun je de 6.5. gb met een dual-layer branden, nu met mijn oude gewone dvd-brander moest ik `m eerst rippen onder de 4.7 gb.

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

heatseeker:rolleyes:

Nee, je kan hem gewoon rippen tot de maximale grootte die op een Dual layer DVD past.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan