dual layer dvd-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik zie overal advertenties staan voor dual layer dvd-branders. Kan ik daarvoor dezelfde DVD-recordable schijfjes gebruiken of zijn het aparte schijfjes? Ik heb nu de Nec1300 DVD recorder en heb weleens gehoord dat-ie met een firmware upgrade dual layer gemaakt zou kunnen worden. Ligt zoiets binnen de mogelijkheden of moet ik echt een nieuwe kopen?

mvg,

Jelle

Dual layer zijn 2 lagen.. dus dan lijkt het mij het meest logisch dat er ook 2 van die lasers inzitten..

Om 2 lasers te krijgen, moet je de hardware aanpassen.. en het zal dus níet met een firmware update kunnen (lijkt mij).. :)

kan wel via firmware upgrade

Ik ga uit van 1 laser die dieper gaat branden. Ik heb wel berichten kunnen vinden over DVD-recorders die via een firmware ugrade kunnen worden veranderd in een dual layer dvd-recorder, zoals deze:
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=280143

Maar weet iemand iets over de Nec1300?

Inderdaad is een dual-layer brander uitgerust met 1 laser die de verschillende lagen kan lezen/schrijven door anders te focussen. Bij mij op het werk kunnen ze met zo'n brander ook de "single-layer" dvd-r's lezen en branden.

De nec 1300 is niet te flashen naar een dual layer, de nec 2500 wel, maar dual layer dvd's (dvd-9) zijn andere schijfjes als een single layer dvd (dvd-5).
En zo als hierboven gezegd, een dual layer brander kan inderdaad single layer dvd's branden, maar uiteraard alleen single layer.
Voor zover ik weet zijn er nog geen dual layer dvd's (dvd-9) verkrijgbaar voor de particulieren.

Maar wanneer die schijfjes vlot op de markt zullen te vinden zijn is wellicht nog een groot vraagteken. Zelfs de 8x schijfjes zijn nog niet te vinden....

Phillips heeft inmiddels een dual layer dvd schijf (dvd-9) op de markt, € 17,50 !!!!!!!! per stuk op 2,4 speed

Wat betreft 8 speed schijven voor de single layer (dvd-5) Die zijn er ruim voldoende voor nog geen euro per stuk.

Hier in belgie blijkbaar niet, want ken geen enkele groothandel die deze reeds verdeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan