Dual Monitor artifacts

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxieboy34

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo iedereen,

Ik heb me een mooie nieuwe PC gebouwd en ook een nieuwe monitor aangeschaft,
een LG 24 inch. Mijn oude Dell 19 inch heb ik er nu naast staan als tweede scherm, en
ik heb gekozen voor een extended desktop, zodat ik op het kleinere scherm
bijvoorbeeld MSN open heb kunnen staan terwijl ik aan het browsen ben op het grote hoofdscherm.

Maar nu komt dus het probleem: Ik heb last van artifacts op mijn hoofdscherm. Ja, alleen
op het grote LG scherm, niet op het tweede scherm. De artifacts zijn van korte duur, ze
flitsen even kort langs, en het lijkt dan alsof mijn hele beeld eventjes verschuift. Ze
komen vooral voor als ik op de startknop klik, vensters open of sluit en programma's start en afsluit.
Scrollen wil ook wel eens wat artifacts geven. In games heb ik totaal GEEN artifacts.
Als ik de artifacts zou kunnen vastleggen zou ik dit graag doen, maar ze zijn van zo'n
korte duur dat met een camera niets te zien is, en met capturen gek genoeg ook niet.

Hieronder eventjes mijn specs:

Core i5 750 OC'd naar 3,7Ghz
4GB GEIL DDR3 RAM
Sapphire HD5770 Vapor X Crossfire
120GB OCZ Vertex 2 SSD
500GB Seagate HDD

Ik heb het gevoel dat er iets fout is ingesteld aan mijn Crossfire, dit is namelijk de
eerste keer dat ik Crossfire gebruik en heb er dus geen verstand van.

In de ATI CCC zie ik al iets geks: mijn 24 inch scherm, dat ik als primaire scherm heb
ingesteld, krijgt toch het nummer 2, en het kleine scherm krijgt het nummer 1. Als ik
de kabels verwissel op de videokaart verandert dit niet.
Ik heb de nieuwste versie van de ATI Driver: 10.11.

Het probleem doet zich echt alleen maar voor als allebei de schermen worden gebruikt.
Als ik het kleine scherm uit de videokaart haal of hem zelfs alleen disable in CCC zijn
de artifacts totaal weg.

Dit probleem is hoogstens irritant en ik hoop dat iemand een idee heeft wat er aan
de hand zou kunnen zijn, want twee schermen gebruiken is wel erg cool :cool:

Groeten,
Max.

EDIT: Na wat kloojen in de ATI CCC ben ik erin geslaagd om mijn 24 inch scherm het
nummer 1 te geven, en nu heeft het kleine scherm de artifacts! Het enige wat ik hieruit
kan opmaken is dat het scherm dat het nummer 2 heeft, of dit primair is of niet,
artifacts geeft. Bijzonder he? :p

EDIT 2: Werken in Paint geeft artifacts als een dolle, misschien dat iemand dit herkent?

Plaatje van wat ik bedoel met die nummers:

2d8nupy.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan