Dual monitor instellen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Hey,

ik heb een geforce 4 kaart met tv-out aansluiting in me pc hangen.. nu wil ik hem naar me TV koppelen.. maar dat lukt nog niet helemaal..

volgens mij moest je iets instellen met dual monitor bij display settings maar ik kan het niet vinden :S

zou iemand het mij misschien kunnen uitleggen??

bij voorbaat dank..

Moet je instellen bij nView.

Ga ff naar Beeldscherm (configuratiescherm), tabblad Instellingen, tabblad Geavanceerd en dan tabblad Geforce4. Nu zie je links een menuutje uitschuiven. Kijk daar ff bij het kopje nView.

Bedankt.. het is nu wel gelukt om het beeld te clonen.. alleen nu heb ik nog een probleem.. het beeld dat wordt weergegeven is van hele slechte kwaliteit...
het beeld trilt de hele tijd.. en de kleuren zijn heel onduidelijk

weet iemand misschien waardoor dit kan komen/?

Op de tv of op je eigen monitor? En wat is ''slechte kwaliteit''? Strepen?

op de tv is de kwaliteit heel slecht.. strepen en de kleuren

Geplaatst door Jackazz
Bedankt.. het is nu wel gelukt om het beeld te clonen.. alleen nu heb ik nog een probleem.. het beeld dat wordt weergegeven is van hele slechte kwaliteit...
het beeld trilt de hele tijd.. en de kleuren zijn heel onduidelijk

weet iemand misschien waardoor dit kan komen/?
heb ik ook...komt door de resolutie denk ik..
films zijn wel beter dan op mijn monitor :thumb:

Maakt volgens mij niet zoveel uit wat resolutie betreft.. want als ik hem op 800 * 600 zet hou ik hetzelfde probleem.. de kleuren die ik trouwens op de TV krijg kun je zo ongeveer zwart wit noemen

nog een vraagje.. als ik een film probeer af te spelen zie ik op de TV alleen maar het zwarte start beeld van windows media player

Het is normaal dat het beeld op de TV minder is dan op de monitor.
Zoals aaajeetee al aangeeft zijn de films wel goed op de TV.

Hoe heb je de PC aangesloten naar de TV?

Ik heb een SVHS kabel in de PC gedrukt en die via een converter naar Scart in de TV

maar als bij jullie de films het wel goed doen waarom blijft bij mij het afspeel beeld dan helemaal zwart.. of moet ik dan nog wat instellen???
*edit* ik heb nu wel voor elkaar dat ik films kan afspelen.. en het klopt wel dat het beeld dan beter is .... het trilt niet zo.. maar het blijft nog wel zwart wit *edit*

maar ik vind het ook apart.. want soms trilt het beeld niet.. maar dan begint het in 1 x te trillen zonder dat ik wat doe
*edit* als het beeld helemaal zwart wit is dan trilt het niet maar als der wat onduidelijke kleuren in komen dan begint het te trillen :S *edit*

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jackazz
Ik heb een SVHS kabel in de PC gedrukt en die via een converter naar Scart in de TV
Is het echt een S-vhs aansluiting of is het gewoon een gele tulip stekkertje?

Heb je de mogelijkheid om niet die scart converter te gebruiken en hem dus rechtstreeks op de TV aan te sluiten.
Mischien kan je hem op de video aansluiten.

Het is een echte S-vhs aansluiting en het kan alleen via de Scart worden aangesloten op de TV

Is er geen verloop stekkertje met je videokaart meegeleverd van S-vhs naar gewoon tulip?
Bij mij was dat namelijk wel zo.

En op de scart van je videorecorder kan ook niet?

Thnx voor de hulp... want dankzij jou heb il het met een gele tulip kabel geprobeerd en toen deed die het wel.. en nu heb ik het met een andere S-vhs kabel geprobeerd en doet die het ook.. en het beeld trilt ook niet meer

Mooi zo.:thumb:

Hoe zit ie nou uiteindelijk aangesloten?

Ik had eerst ook alleen maar zwart/wit beeld en ben toen op verschillende manieren de PC op de TV gaan aansluiten tot ik wel kleuren kreeg.:p

ik had het dus eerst met een S-vhs kabel geprobeerd maar toen kreeg ik zwart-wit trillend beeld.. daarna heb ik onze videocamera op de tv aangesloten met die S-vhs kabel via de Scart converter en toen kreeg ik ook zwart-wit beeld.. daarna heb ik de videocamera aangesloten met een gele tulip kabel. Toen kreeg ik gewoon goed kleuren beeld. Daardoor wist ik dat die ene S-vhs kabel niet goed was

Als laatste heb ik een andere S-vhs kabel gepakt en nu doet die het gewoon goed :D

me :love: ya

Geplaatst door Jackazz
me :love: ya
:o :p

Thnx voor de info.
Zo hebben andere, die hetzelfde probleem hebben, er ook wat aan.:thumb:

PS pas de status van de vraag ff aan dat het opgelost is.

Ik heb nog een klein vraagje... ja ik weet het ik ben irritant :D

kan je het beeld op de tv ook helemaal perfect uitlijnen???

want volgens mij kan ik maar uit 2 grotes kiezen.. en bij de ene grote zie ik heel wat zwarte balken in beeld.. en bij de andere mis ik aan alle kanten net de kantjes

Ik heb nog een klein vraagje....
Als ik gewoon originele DVD's wil afspelen op mijn TV en ze automatisch op full screen laat zetten door nView dan streept het beeld de hele tijd
Het maakt niet uit welk programma ik gebruik om de DVD te bekijken.

Weet iemand misschien waar dit aan ligt of wat ik der aan kan doen om het te veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan