Dual Monitor onder XP met Geforce 9500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hoi,

Eindelijk heb ik mijn BSOD problemen opgelost onder Windows7 met deze nieuwe kaart :d

Ik heb een Dual Boot configuratie en nu heb ik het volgende probleem onder XP. Ik heb twee beeldschermen. Mijn Hoofdscherm (IIjama 24 inch) staat rechts en mijn secondary staat links. Ik krijg het niet voor elkaar om beide schermen zo in te stellen als ik wil. Met veel moeite lukt het me wel om de IIjama als scherm 1 toe te wijzen maar wanneer ik dan een venster naar monitor 2 wil brengen kan dat alleen maar als ik via rechts "uit scherm 1 ga". Ik wil dus naar links het venster naar monitor 2 verplaatsen. Ik heb al van alles geprobeerd in de Nvidia software die er bijzit maar ik krijg het tot op heden niet voor elkaar. In Windows7 is het allemaal zonder veel moeite wel gelukt.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Groeten,
Johan
 
Hoe 'stom' het ook mag klinken: Wissel de stekkers even om.

Als in, haal de stekkers eruit, en sluit de IIjama aan op de andere aansluiting op je videokaart. Idem voor het secondary scherm.
 
Bij het lezen van dit bericht moest ik gelijk aan mijn eigen ervaringen met een Windows7/XP dual boot pc denken. Die liep bij mij 3 weken goed, maar toen begonnen onder XP zich vreemde verschijnselen voor te doen. Apparaten die ineens niet meer zouden bestaan, of niet goed functioneerden. Onder Windows 7 was er niets aan de hand, alleen XP begon steeds vreemder te doen. Uiteindelijk zat er niets anders op dan beide systemen te verwijderen, de HD's te formatteren en alles opnieuw te installeren. Ik heb Windows 7 maar op mijn reserve PC gezet nu en XP op mijn hoofd pc, want kennelijk beïnvloeden die twee elkaar.

Wellicht dat dit in uw situatie ook het geval is.
 
Wellicht dat dit in uw situatie ook het geval is.


Laten we het hopen van niet, en laten we hopen dat mijn suggestie werkt :rolleyes: (Aangezien dit onder Win7 ook nog wel eens gebeurd, en ik hier 3 machine's heb met dualscreen :))
 
Hoe 'stom' het ook mag klinken: Wissel de stekkers even om.

Als in, haal de stekkers eruit, en sluit de IIjama aan op de andere aansluiting op je videokaart. Idem voor het secondary scherm.
Dat klinkt leuk en makkelijk maar dat zou betekenen dat ik mijn mooie en grote IIYama op de VGA aansluiting van mijn kaart moet aansluiten en de kleine 17 inch op de DVI uitgang van de kaart.

Dat wil ik natuurlijk niet............. Bovendien moet ik dan in Windows 7 waar alles wel zonder problemen nu werkt ook weer de boel softwarematig wijzigen.

Lijkt me dus geen oplossing.

Eventueel laat ik de boel in XP gewoon op één scherm werken als ik het niet voor elkaar krijg.
 
Oke, ik zal vanmiddag even testen hoe het anders verholpen kan worden. Ben nu niet thuis, dus dat word pas na 4én dat er een nieuwe reactie staat van mij.

(Was er binnen de Nvidia software, "Nvidia Control Panel" niet een optie om de schermen te slepen?)
 
Kun je gewoon via de videokaart instellingen van Windows regelen. Met rechts op het bureaublad > eigenschappen > Instellingen. Je ziet als het goed is monitoren weergegeven. Sleep met links de ene monitor net voorbij de andere, deze zullen dan switchen. Mogelijk moet je "bureaublad uitbreiden" even opnieuw instellen daarna.
 
Kun je gewoon via de videokaart instellingen van Windows regelen. Met rechts op het bureaublad > eigenschappen > Instellingen. Je ziet als het goed is monitoren weergegeven. Sleep met links de ene monitor net voorbij de andere, deze zullen dan switchen. Mogelijk moet je "bureaublad uitbreiden" even opnieuw instellen daarna.
Hoi Lex,

Kan me niet voorstellen dat ik dat over het hoofd heb gezien en niet heb geprobeerd maar wie weet............................ Ga nog wel even kijken. Ik heb het over XP hè en niet over W7 maar dat heb je wel begrepen, toch?

Greetz,
Johan

Ha Lex!

Geweldig man, je oplossing is helemaal goed! Gewoon slepen........... waarom word dat nergens vermeld dat je dat zo kan doen? Althans, ik heb het nergens kunnen vinden. Maar het is nu wel OK. Top! Nogmaals bedankt.

Groet,
Johan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan