Dual monitor, vga en hdmi poort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcujorick

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
Goedemorgen allen,

In mijn computer heb ik een VGA ingang en een HDMI ingang. Door een splitter vga vga heb ik beeld op mijn tv van mijn computer, en op mijn computer scherm. Nu dacht ik slim te zijn en een Vga Vga te kopen en deze aan te sluiten op de splitter en dan naar mijn 2e beeldscherm op mijn tafel.

Dat werkte niet, want door de splitter krijg je precies hetzelfde beeld als het 1e beeld. het kopierd dus alles..

Na wat research ben ik er achter gekomen dat het 2e kanaal uit me HDMI komt. Ik had zelf al een VGI to VGA plug thuis liggen, en 3 meter VGA VGA.

Nadat ik een HDMI to VGI had aangesloten en daarop een VGI to VGA en vandaar naar me beeldscherm ging met VGA VGA. kreeg ik geen beeld. Na wat proberen herkent mijn computer wel beide beeldschermen. Bij schermresolutie. je kan ook beeldscherm 1 als 2 instellen en andersom. resoultie alles.

Het lukt alleen niet om mijn beeldscherm uit te breiden over twee schermen want dan gaat me 1e scherm op stand by en mijn 2e scherm geeft en uitgebreide scherm weer, dus lege dashboard met achtergrond. als ik bijv firefox open via toetsenbord en dan willekeurig in zwart scherm sleep naar 2e scherm dan doet die dat wel.

__________________________________________________ _______________

Mijn computer herkent wel beide beeldschermen maar 1 van de 2 schermen gaat op Standby en toont niks

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt

over hdmi ging strikt alleen digitaal signaal dacht ik. over welke videokaart praten we?
en ju zulde vast DVI bedoeld hebben (digital video interface)

Ja VGI moest DVI zijn thanks.

System Information
------------------
Time of this report: 4/3/2011, 11:08:21
Machine name: JORICK-PC
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.101026-1503)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Acer
System Model: Aspire X3400
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD Athlon(tm) II X2 220 Processor (2 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 3072MB RAM
Available OS Memory: 2816MB RAM
Page File: 2085MB used, 3542MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Input Tab: No problems found.

en je hebt geen hdmi ingangen op de TV?

Tv lukt door middel van Vga splitter vanuit me pc. 1 naar beeldscherm. 1 door me kamer naar tv. dat werkt.
Alleen 2 computer schermen niet. Computer scherm heeft Vga uitgang en DVI-D ofzo uitgang. maar van Vga naar Vga toe dat werkt niet want dan dupliceerd die het beeld.
En van vga naar vga en dan omzetter naar Dvi en van Dvi naar Hdmi herkent die de 2 schermen wel alleen wilt niet met uitbreiden maar 1 van de beeldschermen weergeven. terwijl slepen van ''standby'' beeldscherm naar degene die wel iets toont het wel doet..

dat laatste is niet mogelijk, misschien een dual of tripplehead?

die verdeeld je hele breedte door 3 schermen, ook een soort splitter, alleen dit kan onhandig zijn omdat de schermen dan even groot moeten zijn en allemaal naast elkaar.

nee ik wil gewoon, nu op mijn bureau twee schermen, dat ik van linker naar rechter lege kan slepen etc. met poker en msn.
Tv gedeelte kun je achter wege laten want dat werkt als ik op mijn tv pc kanaal doe zie ik wat ik op me pc doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan