dualband netwerk kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rednas16

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
geachte,

ik ben van plan een dualband router te kopen maar nu heb ik een vraag, ik heb overal geleze dat als je 5 GHz wilt je ook een dualband netwerk kaart moet hebben. maar hoe kan je uitzoeken of ik zo een kaart heb of niet ? :s

groeten rednas

Tik in Google: "merk/typenummer specs" , van de kaart in, en daar zou het duidelijk moeten worden... geef anders hier even het merk/typenummer en dan doen wij de exercitie voor je...

Tik in Google: "merk/typenummer specs" , van de kaart in, en daar zou het duidelijk moeten worden... geef anders hier even het merk/typenummer en dan doen wij de exercitie voor je...

wireless: Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter

kabel: Realtek PCIe GBE Family Controller

ik zou wel graag kabel blijven gebruiken maakt dat ook uit ?

ik zou wel graag kabel blijven gebruiken maakt dat ook uit ?

De Realtek werkt alleen op de 2,4... dus geen dual band.

Als er een kabel tussen de router en de PC zit maakt dat allemaal niets uit... je krijgt gewoon het maximum wat de kabelkaat kan leveren ( 100 mbps of 1000 mbps)

De Realtek werkt alleen op de 2,4... dus geen dual band.

Als er een kabel tussen de router en de PC zit maakt dat allemaal niets uit... je krijgt gewoon het maximum wat de kabelkaat kan leveren ( 100 mbps of 1000 mbps)

wat houd dan die frequenties in ?

De frequenties zijn bij gebruik van een draadloze (WiFi) verbinding. Standaard wordt daarvoor 2,4 GHz gebruik, maar op die frequentie zitten o.a. ook DECT telefoons, RF afstandbedieningen, etc. Er is dus een redelijke kans op interferentie. Om deze reden geven een aantal fabrikanten van routers de mogelijkheid om van 5 GHz gebruik te maken... daar is het een stuk "rustiger"... Nadeel van 5 GHz is dat het bereik meestal een stuk kleiner is. Kabelverbinding heeft al deze nadelen niet...

De frequenties zijn bij gebruik van een draadloze (WiFi) verbinding. Standaard wordt daarvoor 2,4 GHz gebruik, maar op die frequentie zitten o.a. ook DECT telefoons, RF afstandbedieningen, etc. Er is dus een redelijke kans op interferentie. Om deze reden geven een aantal fabrikanten van routers de mogelijkheid om van 5 GHz gebruik te maken... daar is het een stuk "rustiger"... Nadeel van 5 GHz is dat het bereik meestal een stuk kleiner is. Kabelverbinding heeft al deze nadelen niet...

gaat op de 5GHz frequentie het internet sneller en is dit duidelijk zichtbaar, bv dat je om 2.4 GHz 3 mbps hebt en op de 5 GHz 5 mps ofzo

Met kabel gaat het gewoon het best... je hebt dan 100 of (met een gigakaart) zelfs 1000 mbps.
Bij draadloos is het afhankelijk van of je een "b", "g" (max 54 mbps) of "n"(max 300 mbps) router/wifi kaart hebt...
Of je op 2,4 of 5 GHz draait maakt daarvoor niet uit.... alleen door de interferentie op de 2,4 kan de snelheid "instorten"...

Met kabel gaat het gewoon het best... je hebt dan 100 of (met een gigakaart) zelfs 1000 mbps.
Bij draadloos is het afhankelijk van of je een "b", "g" (max 54 mbps) of "n"(max 300 mbps) router/wifi kaart hebt...
Of je op 2,4 of 5 GHz draait maakt daarvoor niet uit.... alleen door de interferentie op de 2,4 kan de snelheid "instorten"...

oke dankuwel voor de uitleg

Ook ik heb de vraag of mijn kaart Dual Band is:

realtek rtl8169/8110 family pci gigabit ethernet nic (ndis 6.20)

Is de 5 GHz alleen maar nodig voor Wireless, of kan het voor de kabel ook van nut zijn.

Mijn meeste apparaten heb ik met Cat 6 kabel en switches aan mijn router verbonden.

Ik ben van plan om de linksys 3500 te gaan kopen en vroeg mij af wat het nut van de dual band voor de kabel kabel kon zijn.

Misschien wordt ik er iets wijzer van

Dat dual-band heeft totaal geen invloed op de bekabelde verbindingen, dit is alleen een interessante feature voor draadloze (WiFi) verbindingen.
Dit is een gigabit router, de bekabelde apparaten krijgen dus (maximaal) 1000 mbps aangeboden (125 MBytes/sec)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan