dualboot 30 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
7.918
Hoe kun je ook al weer de dualboot (opstart keuzetijd) van 30 sec op 1 sec zetten? Heb een foute installatie gedaan (na tig ellende bij een ander)

Dualboot verwijderen is nog beter, maar in het juiste systeem staat alleen een boot.ini.backup en geen gewone.

Als iemand mij kan garanderen dat de hele boot.ini aangepast kan worden, dan graag een oplossing, anders de 1 sec oplossing graag.

Ik ben een beetje voorzichtig met die boot.ini:)
 
Laatst bewerkt:
bestandje boot.ini of via eigenschappen van "deze computer" > opstartinstellingen
 
Boot.ini zelf kan hij met "zoeken"niet vinden, alleen de backup. Heel vreemd allemaal. Maar die eigenschappen heb ik niet gekeken, wist niet meer waar ik dat moest vinden.

Dat zal zeker lukken om de tijd terug te draaien naar 1 sec.

Bedankt:thumb:
 
Ik heb het op mijn eigen systeem getest, en daar zie ik een bootloader, zoals een boot.ini eruit ziet. Zou ik de mijne kunnen kopieren naar dat andere systeem, of komt daar meer bij kijken.

Ik heb single boot xp

PS dit staat er bij mij:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
 
timeout=5, dat zal bij de andere dus 30 zijn.
 
Dat weet ik zeker, klopt, maar kan ik deze boot.ini kopieren naar dat andere systeem? Zodat de dualboot verdwijnt?

Of krijgt mijn kennis problemen daardoor omdat de harde schijven verschillend zijn (en verschillend ingedeeld)?
 
Laatst bewerkt:
Boot.ini wordt ook gebruikt bij dual-boot.

Het bestandje is trouwens standaard verborgen, verborgen bestanden moet dus wel aanstaan.

Kopieëren zou ik zeker niet doen, je bent dan je dual-boot kwijt.
 
Dual boot wil ik eigenlijk kwijt zijn, het gaat om een dubbel (fout) geinstalleerde xp.

Dus de bovenste van de dualboot die je moet aanklikken is de juiste, de onderste moet eruit.

Maar hij is verborgen zeg je, daar had ik nog niet naar gekeken.

Kan ik dan de 2de regel bij die ander verwijderen?
 
Hartelijk dank:thumb: Ik ben daar altijd zeer voorzichtig in aangezien ik ooit daardoor helemaal opnieuw moest beginnen.

Zekerheid voor alles he.:D
 
Hee Lei, die link gaat in mijn favorieten, altijd handig. Ook bedankt:thumb:
 
Graag gedaan :)

PS: die 1 seconde oplossing heefd mij ooit eens behoorlijk dwars gezeten. 3 seconden lijkt mij dan beter.
Maar zoals je zelf al aangaf, is die dual verwijderen dan de betere oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan