Dualboot installatieprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Het gaat weer eens niet. Ik heb een dualboot van Vista pro en Vista ultimate. Ik wilde XP installeren over Ultimate. Keurig partitie opnieuw aangemaakt, XP copieert bestanden naar installatiemap en dan start de pc opnieuw op. Nadat ie opnieuw is opgestart blijft ie hangen. Ik zie vijf gekleurde blokjes en de "raak een toets om vanaf cd te starten" werk ook niet.

Wat is er nu weer mis?
 
Jazeker, het staat allemaal in het standaard overzichtscherm. Ik heb de orginele Xp cd en Xp heeft ook al op dezepartitie gestaan als dualboot dus het zou moeten lukken, maar na 7 keer proberen..............
 
Zie bestand in de bijlage.

Komt uit de Helpmij nieuwsbrief, lappie tekst maar zeer waardevol.
 

Bijlagen

  • dualboot.txt
    25,1 KB · Weergaven: 160
Oke, heb het toch goed gedaan. Na de volgende tekst gaat het dus niet goed:

Als je Vista zelf hebt geïnstalleerd, zul je merken dat de installatie van XP grafisch niet zo geweldig is, en daarom wat onoverzichtelijker dan Vista is. Maar we moeten wel even opletten want in de stap hierna moet je zelf kiezen op welke partitie/schijf XP geïnstalleerd moet worden. Let hier goed op, want anders heb je kans dat je per ongeluk de verkeerde selecteert en dan ben je nog verder van huis. Hierna hoef je zelf niets meer te doen, behalve geduldig te wachten tot het kopiëren van bestanden voltooid is. Dan zal de pc automatisch opnieuw opstarten, en druk nu niet op een toets....................

Vanaf hier gebeurt er dus niets meer.
 
Ik kan me er moeilijk bij voorstellen. Zowel de blokjes als de CD melding komen me bekend voor maar niet gecombineerd in één scherm.

Heeft XP wel gewerkt of is dit een nieuwe poging? (i.v.m. drivers enzo)
 
Vandaag weer de 8e poging. Ik heb XP in het verleden wel een keer of 15 geinstalleerd maar die gekleurde blokjes heb ik nog nooit gezien. Is er een fout in het bios geslopen? (Ik heb er een foto van gemaakt maar die was uiteraard te groot)
Een half jaar geleden stond XP er nog op, die had ik toen vervangen voor Vista. Dus de pc is het "gewend"om op XP te draaien.

Oja, is het mogelijk om XP vanuit Vista te installeren?
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een en ander geprobeerd (loskoppelen andere hd) maar het lukt niet. Heb dan nog 1 vraag : Kan het aan Vista boot pro liggen, die had ik n.l. nodig om 2 vista's naast elkaar te draaien. Kan het misschien ook liggen aan het feit dat het een Sata schijf is (hij herkent de schijf tijdens de installatie wel) of heb ik evengoed nog aparte Sata drivers nodig?
 
Laatst bewerkt:
Eeh.. Kan wezen dat je die drivers nodig hebt maar als de installatie goed lijkt te lopen (dus hij ziet de schijf en kan data kopieëren) dan zou dat in principe goed moeten gaan natuurlijk.
 
Het is weer mooi weer voor computerproblemen dus ben ik weer even verder hiermee gegaan. Weer een andere partitie aagemaakt, geprobeerd en weer niets. Na wat googlen kwam ik dit http://support.microsoft.com/kb/923126/nl tegen op de Windows site.
Betekent dit dat wat ik wil gewoon niet mogelijk is, of zijn er mensen bij wie het wel gelukt is om XP na Vista als dualboot te installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan