Dualboot Mac OS X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Berichten
671
hoi,

Ik zou graag een dual boot willen maken op mijn windows 7 pc
in mijn pc zit wel een amd athlon 64 x2 processor
kan dit zonder problemen op een of andere manier ?

Groets Ladyke
 
Yep gewoon te proberen ,
omdat iedereen zegt ooh mac is beter enzo .
dus ik dacht laat ik de proef op de som nemen :D
en gewoon ik zou mac wel eens willen zoen draaien (heb er nog nooit mee gewerkt)

Ladyke
 
Welke hardware heb je in je pc?.

Probeer anders gewoon eens met ideneb of als je een retaaild dvd hebt kun je die gebruiken icm met een nawcombootcd.

Ook is er een forum speciaal voor osx op een `normale computer`:www.hackintosh.nl
 
Ik ben daar op dit moment ook mee bezig. En ik moet je toch echt de Hazard disc aanbevelen. Ikzelf heb een AMD Phenom II X4 955, en ik krijg het in ieder geval voor elkaar om het systeem op te starten en beperkt te gebruiken. Intel is dus helemaal niet nodig om Snow Leopard (Lion is nog veel moeilijker) te draaien. Die Hazard disc zorgt zelf al voor het multiboot systeem, daarmee kun je bijv. Windows 7 gewoon opstarten! Veel drivers zijn daarin aanwezig.
 
oki hier zijn een aantal specs : Knipsel.jpg
oke ik ga me eens verdiepen in de punten die jullie me hebben voorgeschteld :)
en dan laat ik jullie iets weten .
euhm klein vraagje : door al die boot cd enzo kan je hier je pc
naar de knoppen helpen ? (dit wil ik niet :()

Groets Ladyke
 
Nee, in principe niet. Die Bootcd's zijn eigenlijk gewoon een soort van kickstarters voor Mac OSX. Die doen niks met je pc. Wel raad ik aan om Snow Leopard op een apparte harddisk te zetten, en tijdens het installeren of proberen de andere harddisk af te koppelen, zodat je bestanden in ieder geval veilig zijn.

Verder zit je goed qua videokaart, die blijkt prima te werken met Snow Leopard, veel werk zul daar in ieder geval niet aan hebben. Verder ben ik in mijn eigen zoektocht ook veel mensen met die processor tegen gekomen die het systeem vlekkeloos hadden draaien, daar maak ik me dus ook geen zorgen om.
 
Waar kan ik die boot cd van jou halen ?
is het ook mogelijk als ik aan mijn vriend een kopietje op een usb stick vraag ?
hij kost nu maar 30 euro fzo maar als het niet moest werken op mijn pc dan
heb ik geen 30 euro verspild ;)
als ie dan wel werkt dan zoek ik een origineel dvdtje ervan te kopen , maar
eerst even testen natuurlijk :)

ladyke
 
Je kunt 2 soorten dvd's gebruiken: Een gepatchte versie (bijv. de Hazard disc (link mag ik niet geven)) of de retail versie (Lion is nog niet aan te raden). Ik persoonlijk heb een voorkeur voor de gepatchte versie, aangezien je bij die cd's meestal een goede kans hebt dat het werkt.
 
Owh oke , ik heb net iets gevonden op die hackintosh site : namelijk chameleon wizzard , zou dit iets zijn ?

Ladyke
 
hoi ,

ik heb vandaag een kopietje van men vriend gekregen op een stick ,
nu staat dit als een .dmg bestand .
kan ik dit ook gewoon booten van de stick ? met die chameleon fzo ?

Ladyke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan