Dualboot met windows 7 en windows 8 maar wil windows 7 verwijderen en ubuntu erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley66101

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Hallo,

Ik wil graag mijn dualboot veranderen..
Ik heb een dualboot met windows 7 en 8
Om de overstap te maken naar windows 8
Ik ben tevreden met windows 8 en wil windows 7 van mijn pc af hebben.
en vervolgens wil ik een dualboot maken met unbuntu en windows 8 ZONDER dat mijn windows 8 patitie verwijdert word
Wie weet hoe ik dit het best kan aanpakken??

Groetjes : wesley

Met alle respect is dat niet in een kort recept neer te zetten.
Je kunt het best gaan zoek naar handleidingen van elke stap apart.
Maak eerst een image (kopie) van je harde schijf naar een externe schijf zodat je naar de oude toestand terugkunt.
Kijk klikken op een button om te installeren kan iedereen.....maar weet je of je hardware door Ubuntu ondersteund wordt?
Weet je hoe je de bootloader moet repareren als je in de problemen komt?
Enzovoort...
Voorstel: pak eens een oude harde schijf van ca 40 gieg die past in jouw pc en hang die op de plaats van de huidige.
Ga eerst eens experimenteren of je Ubuntu daar op aan de praat krijgt?
Ok ... probleemloos... dan bij het begin beginnen obv de handleidingen.

Indien w8 er nog niet lang op staat en eraf mag zou je alles kunnen leegmaken en opnieuw kunnen beginnen, eerst W8 erop, een unallocated space maken via schijfbeheer en daar Ubuntu op kunnen zetten, via grub krijg je vanzelf een dual boot.

Ik heb wel een oude hardeschijf maar die past niet in mijn laptop :P

is het mogelijk om een soort backup van windows 8 te maken en dan de schijf te formateren en vervolgens eerst windows 8 instaleren dan backup uitvoeren en dan ubuntu instaleren?

Ahaa.. een laptop... check die eerst maar eens of die Linux-Ubuntu compatibel is... das lang niet altijd zo...

als ik een ubuntu live cd(of usb) kan draaien zou ubuntu dan ook gewoon werken als ik het instaleer?

Een live cd of usb is heel wat anders dan daadwerkelijk installeren.

Dat weet ik maar ik bedoel als alles werkt bijv. Wifi enzo kan ik er dan van uitgaan dat dat ook allemaal werkt als ik het instaleer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan