Dualboot: naast W7 nu ook Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Wil i.v.m. wat duidelijke comptabiliteitsproblemen toch naast de bestaande install van W7 Vista installeren.

Nu lees ik hier en daar dat je eigenlijk eerst Vista geïnstalleerd zou moeten hebben, maar kan dit nu echt niet in omgekeerde volgorde?

Gaat wel, miss later nog via de W7 DVD een opstartherstel uitvoeren.

Maare, welke compatibiliteitsproblemen? W7 is niet veel anders dan Vista, wel prettiger.

Ja, zeker heel prettig, alleen v.w.b. m'n HP software (ik meen dat je me daarmee ook geadviseerd hebt) wil maar niet draaien.
Printen gaat prima via de in W7 ingebouwde driver, kopiëren zou nog kunnen vanaf het frontpaneel van de printer, maar scannen lukt echt niet zonder de software.
Ik begrijp ook niet dat het onder een andere comp. modus maar niet wil lukken. Van alles geprobeerd. En ik heb nog zoveel te scannen...

Komt me niet bekend voor, maar ik zie dit - en da's ook weer een omgekeerde situatie - :
Deze patch wordt niet goed geïnstalleerd als de originele software niet is geïnstalleerd.

Ik ga zo 'ns opnieuw opstarten, even kijken...

ik had ook problemen met scannen van hp printer
de goede software gedownload op hp site en het werkt
de bij geleverde cd software wou het niet

Inmiddels zit ik wel in 't 'stadium' dat ik op de site van HP naar geüpdate software gezocht heb, heb ook e.e.a. aangereikt gekregen maar nog steeds wil het niet echt lukken.
Ben even met opnames bezig, maar zal zo even opnieuw starten en kijken of de patch iets bewerkstelligt.

Originele CDrom gebruik ik overigens al lang niet meer. Te oud.

Jawel hoor, open Start/Alle programma's/bureau-accessoires/paint.
Klik links bovenin op het blauwe vierkantje met het pijltje naar beneden.
Het deel waar je ook Opslaan en Opslaan als... ziet zie je ook:
Van scanner of camera.

Werkt dit niet check dan de volgende 2 services:
Blader naar C:\WINDOWS\system32 en dubbelklik op services.msc
Kijk of de volgende 2 services op Automatisch staan en gestart zijn:
Shell Hardware Detection
Windows Image Acquisition (WIA)
Als deze 2 services niet gestart zijn kan er niet in windows gescant worden, ook niet met een ander programma.

Succes.

PS, tekst scannen zou kunnen als je OCR hebt.
In office programma's zit OCR als je dat mee installeerde tijdens de installatie.
Als je zonder iets te veranderen hebt geinstalleerd is er kans dat dat OCR deel uitgeschakeld was bij de standaard installatie van office.
In ieder geval als je documenten zou willen scannen als tekst bestand is OCR de term die je nodig hebt.

Nogmaals, succes.

PS2, misschien had je de kop van het onderwerp beter Scannen wil niet lukken kunnen noemen, aangezien je nu al aan dualboots aan het denken bent terwijl oplossingen soms meer in bereik liggen dan je dacht.
Dus je vraag over een dualboot van vista met windows 7, wat een heel gedoe is, daarmee sloeg je het eigenlijke probleem over.
Als mensen dan kijken bij alle vragen in windows 7, dan is er een kans dat de vraag niet geinterpreteerd wordt zoals de werkelijke aard is, en heb je kans dat je langer op een antwoord moet wachten, is een tip om misschien in de toekomst sneller antwoord op je vraag te hebben.

Laatst bewerkt:
Jawel hoor, open Start/Alle programma's/bureau-accessoires/paint.
Klik links bovenin op het blauwe vierkantje met het pijltje naar beneden.
Het deel waar je ook Opslaan en Opslaan als... ziet zie je ook:
Van scanner of camera.

nou ja zeg, dat werkt in de basis i.i.g. wel.

Nu moet ik het nog kunnen bijsnijden, verfijnen etc.
Dat lijkt me nog niet direct mogelijk.

Maar voor nu heel erg bedankt!

-------------

Werkt dit niet check dan de volgende 2 services:
Blader naar C:\WINDOWS\system32 en dubbelklik op services.msc
Kijk of de volgende 2 services op Automatisch staan en gestart zijn:
Shell Hardware Detection
Windows Image Acquisition (WIA)
Als deze 2 services niet gestart zijn kan er niet in windows gescant worden, ook niet met een ander programma.

Zijn beide reeds gestart.

Laatst bewerkt:
PS2, misschien had je de kop van het onderwerp beter Scannen wil niet lukken kunnen noemen, aangezien je nu al aan dualboots aan het denken bent terwijl oplossingen soms meer in bereik liggen dan je dacht.
Dus je vraag over een dualboot van vista met windows 7, wat een heel gedoe is, daarmee sloeg je het eigenlijke probleem over.
Als mensen dan kijken bij alle vragen in windows 7, dan is er een kans dat de vraag niet geinterpreteerd wordt zoals de werkelijke aard is, en heb je kans dat je langer op een antwoord moet wachten, is een tip om misschien in de toekomst sneller antwoord op je vraag te hebben.

Ben met je eens dat e.e.a wat vaag is geworden m.b.t. de titel van de topic.
Eerder had ik al 'n topic gestart met het HP probleem, dus misschien moet e.e.a. wel samengevoegd worden.

Dat alles kan wel in paint, er zijn wel programma's die wat makkelijker werken met bepaalde bewerkingen.
Als je paint opent en je klikt op het blauwe vraagteken rechtsboven in, dan zie je de help.
er zijn bewerkingen als selecteren, kopieren (Ctrl-c) en plakken (Ctrl-v) in paint ook, waarom zou je in paint niks bij kunnen snijden?
Je kan paint zo vaak openen als je wil, je kan zo weer een deel van de ene afbeelding selecteren, paint blank openen en het zo weer in plakken.
misschien moet je daar een beetje handigheid in krijgen :)
ik begrijp dat het niet voor iedereen gesneden koek is in windows te werken, maar toch kan je met paint meer dan je denkt.
Je vertelde eerder dat alleen scannen het niet deed, bekijk de mogelijkheden maar eens in paint.
en er zijn ook wel meer programma's die je er voor kan gebruiken anders dan die standaard in windows zit.
Maar goed, je kent nu deze mogelijkheid, wat je doet kan je zelf bepalen.
Maar stel je installeerd windows Vista, en je hersteld de boot met de windows 7 DVD, er is een kans dat alleen windows 7 dan weer opstart.
Dan kan je altijd nog bcdedit gebruiken, die in windows 7 installeren, en dan vista er bij in de boot zetten.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ok, ja: Installeer de HP-software in Compatibiliteitsmodus. RechterMuisKlik het Setup-bestand, Eigenschappen, Geavanceerd (? ik zit in XP), tabblad Compatibiliteit, Dit programma in compatibiliteistmodus AAN vinken, selecteer Vista, Toepassen, OK.
Na de Herstart nog even via Microsoft Update controleren op een driver update.

Vista, of 2000, na 7 installeren kan wel, maar dat word een ontzettende warboel. Als het echt moet & niet anders kan:

Installeer eerst op 7 EasyBCD (anders word het Diskpart & BCDedit studeren), daarna op een lege partitie Vista, & als je 7 weer opgestart kan krijgen, brei je de multi-boot weer recht met EasyBCD - NeoSmart Technologies. (Wel eerst even inlezen!)

Ok, dank weer voor de reacties! Heb idd de comptabiliteit uitgebreid getest/toegepast, maar helaas geen resultaat.
Onherstelbare installatiefout krijg ik. Met de patch (Vista naar W7) wordt het apparaat nu wel vlekkeloos herkend, maar tóch geeft de software dan blijkbaar problemen.

Combi Vista/W7 is nu iets minder urgent omdat met Paint idd goed te werken valt.
Moest net nog een document scannen, dus heel fijn dat ie werkt.

Ook heb ik kort geleden weer een nieuwe install uitgevoerd, dus even niet opnieuw voor dit issue die combi uitvoeren. Wel waardevolle info hier i.i.g.

Ah ok mooi toch?
In paint is het wel zo dat als je een bestand opslaat JPG een lage kwaliteit heeft maar ook minder groot is in data.
Sla je een bestand op als BMP is het bestand groter in data (KB, MB) dan de jpg (ongeveer 12x zo groot) maar wel beter van kwalitiet.
Je hebt vast niet overal hele hoge kwaliteit voor nodig, dus kan je daar tussen je keuze maken.
Er is wel meer software die in windows 7 niet werkt, ongeacht de compatibiliteitsmodus.
Nero 7 kan je ook niet installeren in windows 7, die verkopen ook liever nero 12...
Gelukkig heb ik op mijn laptop XP in een dualboot met windows 7 :) Mijn PC is veel te snel voor XP.

Laatst bewerkt:
Kun je dat dan ook hebben, veel te snel voor XP? Mogelijk dat ie zich verslikt in geheugen o.i.d.?

Goed te weten van de relatie .jpg/.bmp. Ik had vanmorgen een bevestiging te scannen, maar binnenkort wil ik weer verder met m'n foto's en die moeten dan toch wel in .bmp begrijp ik.

Ja dat verschil is wezelijk, vooral met veel kleuren, nu heb ik meerdere programma's om beeld te bewerken en met een ouwe paint shop pro die ik hier heb kan ik wel een JPG naar een redelijke kwaliteit brengen, toch is dat nog steeds minder als een BMP, je ziet dat goed als je gaat inzoomen.
XP op een pc met een i7 processor, 4GB ram 1333 mhz, 64 bit PC, 32 bit XP is dan wat te gortig.
Maar XP 32 bit op mijn 64 bit laptop werkt het nog prima, kan XP alleen niet updaten, maar dat is ook niet nodig.
Dat komt door de driver van de 64 bit processor. dan worden de updates niet meer ondersteunt, terwijl alles wel werkt.
Maar dat is niet belangrijk, met windows 7 kan ik dan wel gewoon internetten op de laptop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan