Dualboot Vista en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Enige tijd geleden werkte Vista en XP naast elkaar op mijn PC op een goede manier. Er ontstonden echter binnen Vista enige problemen hetgeen mij deed besluiten Vista opnieuw te installeren. Het vreemde was alleen wel dat ik bij het opstarten niet de keuze kreeg tussen Vista en XP. Ik had overigens in VIsta wel het programma Vistaboot Pro uitgevoerd. Maar ik kreeg alleen maar Vista te zien. Om die reden besloot ik XP opnieuw te installleren in de hoop dat ik dan weer de keuze uit VIsta of XP kreeg. Dat was echter niet het geval. Na installatie van XP bleef ik bij het opstarten alleen XP zien. Via de herstelfunctie heb ik Vista nu weer terug gekregen maar ik krijg niet de mogelijkheid om XP te selecteren. Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Groet
Theo
 
Ik zou clean beginnen...

voor het gemak, eerst xp installeren, daarna vista ;)
 
Als eerste heb ik nu XP geinstalleerd en daarna Vista. Bij het opstarten kom ik nu in Vista terecht. Daarin heb ik het programma Vistabootpro uitgevoerd. Nadat ik dat had gedaan kreeg ik de melding dat er geen backup is voor de BCD Registry. Je krijgt dan een scherm te zien waarop ik een BCD Backup path moet browsen en een BCD Restore path moet openen. Nu raak ik het spoor kwijt want ik heb geen idee wat ik hierin moet doen. Iemand een idee?
 
je hebt vandaag dan nu een frisse installatie uitgevoerd van beide besturingssystemen of het je wat met vistabootpro zitten prutsen?
 
Het programma Vistabootpro heb ik uitgevoerd. Ik heb ergens gelezen dat je in dat programma precies kan aangeven hoe mijn PC moet worden opgestart. Maar zover ben ik helemaal niet gekomen. Na het uitvoeren van het programma komt die melding over BCD. En dan weet ik het niet meer.
 
ja sorry maar met dat BCD gedoe kan ik je niet helpen maar ik ben er zeker van dat er mensen op dit forum zijn die er echt wel wat van af weten :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan