Dualboot Vista / Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trimex

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
12
hallo iedereen :)

mijn eerste keer op dit forum, maar ik heb hulp nodig en Google heeft na zoveel jaren dienst aan mij, het eindleijk begeven met een goed antwoord te geven op me vraag :p

Ok, ik heb dus op mijn PC Windows Vista Ultimate staan (die vooraf geinstlaeerd was in de winkel, dus ik heb er geen CD-rom van).

ik wil nu dat mijn pc dual boot met Ubuntu.
daarvoor moet ik mijn C:/ partitie verkleinen, maar iedere keer ik dat doe zegt hij dat hij maar max 874mb kan opsplitsen, terwijl ik toch wel graag 10GB ofzo wil, ik heb 37GB vrije ruimte op me C:/ , dus zeker genoeg.

14wdggk.jpg


Hoe kan ik dit oplossen ?

bedankt Trimex :)
 
Heb je al gedefragmenteerd?

daar heb ik ook al aan gedacht, en ik heb hem gestart net voor ik dit bericht schreef, hij is nog steeds bezig nu eigenlijk ^^
maar defragmenteren, doe ik eigelijk wekelijks met mijn pc, dus ik zie niet in dat het nu zou helpen :s
 
Ik had hetzelfde probleem. Volgens mij is de partitioner in Vista niet echt geweldig, want zelfs na defragmenteren lukt het niet om meer dan 3 gig vrij te krijgen. Ook uitgebreid googlen gaf geen antwoord op de vraag waarom niet.

De beste oplossing is Gparted te gebruiken. Je start vanaf die cd je pc op, en kan dan alles partitioneren (backup altijd eerst alle belangrijke data, voor het geval dat!)
 
Ik had hetzelfde probleem. Volgens mij is de partitioner in Vista niet echt geweldig, want zelfs na defragmenteren lukt het niet om meer dan 3 gig vrij te krijgen. Ook uitgebreid googlen gaf geen antwoord op de vraag waarom niet.

De beste oplossing is Gparted te gebruiken. Je start vanaf die cd je pc op, en kan dan alles partitioneren (backup altijd eerst alle belangrijke data, voor het geval dat!)

ok, dit is echt raar :s
4 dagen geleden had ik defragmenteert,
en nu deed ik het nog eens en nu kan ik plots 12GB vrijmaken :p

vista is raar , daarom , ga ik nu even ubuntu proberen :D

en bedankt voor de reply's ;)

EDIT:
maar ik denk niet dat enkel defrag werkt.
mijn pc heeft dus heel de nachts gedefragmenteert, maar ook alles stond af, geen internet, geen andere programma's, etC..
volgens mij moet je de pc gewoon met rust laten zodat hij rustig de tijd heeft :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan