Dualboot Vista/Windows 7 Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

silfermoon

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn vista laptop. gister avond ging ik een dualboot maken met windows 7. helaas, als ik nu mijn laptop aandoe zie ik nog wel gewoon het acer logo in beeld.. maar daarna is het scherm zwart, met een wit knipperend balkje links bovenin. de bedoeling was dat het dual boot scherm er zou komen, zodat ik kon kiezen welk besturingssysteem ik wou starten. kan dus nu niet meer in vista komen, en ook niet in windows 7.

KAN IEMAND MIJ HELPEN?????:(

Groetjes silfermoon.
 
Kijk ff hier en 't zal weer lukken.
Succes!

probleem... de installatie van mijn vista staat op een verborgen partitie op de harde schijf... en die wil hij niet starten:confused:
vista staat op c: en w7 staat op f: ik heb wel een cd van windows 7.. kan ik die ook gebruiken om te doen zoals in die link van jou beschreven staat?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus 'n voorgeïnstalleerd OS,dan kun je toch meestal met e.o.a. F-toets 'n hersteloperatie starten?Kijk ff in 't boekje/handleiding van je pc.
Er zijn fabrikanten die verschillende herstelopties hebben o.a. als de pc niet meer wil booten.
Geef anders de specs van je pc ff door, merk,type enz.
Ik denk dat 't met de win 7 dvd niet lukt omdat het meteen al mis is gegaan,zeker weet ik 't ff niet.Ik zou in ieder geval eerst de andere optie proberen.
 
Je hebt dus 'n voorgeïnstalleerd OS,dan kun je toch meestal met e.o.a. F-toets 'n hersteloperatie starten?Kijk ff in 't boekje/handleiding van je pc.
Er zijn fabrikanten die verschillende herstelopties hebben o.a. als de pc niet meer wil booten.
Geef anders de specs van je pc ff door, merk,type enz.
Ik denk dat 't met de win 7 dvd niet lukt omdat het meteen al mis is gegaan,zeker weet ik 't ff niet.Ik zou in ieder geval eerst de andere optie proberen.

Merk: Acer
Type: Aspire 5100

ik had al in het boekje gekeken hoe ik in dat herstelproces kan komen. alt+f10. maar als ik dit doe als het acer logo in beeld is, zoals dat moet, dan komt er alsnog dat zwarte scherm, en doet hij niks meer... ik snap sowiezo niet hoe het zo allemaal heeft kunnen foutgaan... ik heb w7 gewoon geinstalleerd op een andere partitie, zoals dat moet. ik zou dus gewoon dat dualboot scherm moeten krijgen...:confused: niks zo raar als computers:(
 
In principe zou 't ook zo moeten werken,bij mezelf heeft 't in ieder geval zo gewerkt.
Maar ik heb al meer problemen gehoord en gelezen over "merk pc's" in relatie tot Win 7
Specifiek als je gaat partitioneren met het OS voorgeïnstalleerd,dan werkt bij sommige pc's de herstelfunctie niet meer t.g.v. de extra aangemaakte partitie.
Ik zal 's voor je kijken of ik ergens de oplossing vind,zal morgen worden.
Of er moet een ander zijn die een lumineus idee voor je heeft.
 
Hoi !

Win 7 maakt bij installatie een 100 Mb boot-partitie aan.
Nornaliter geen probleem, maar bij de Win 7 installatie op je Packard-Hell is die mogelijk in de verborgen partitie terecht gekomen.

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor reparatie, en kijken of de boot-partitie hersteld wordt.

Probeer dit eerst even, lukt dat niet dan helpen we je wel verder.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Win 7 maakt bij installatie een 100 Mb boot-partitie aan.
Nornaliter geen probleem, maar bij de Win 7 installatie op je Packard-Hell is die mogelijk in de verborgen partitie terecht gekomen.

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor reparatie, en kijken of de boot-partitie hersteld wordt.

Probeer dit eerst even, lukt dat niet dan helpen we je wel verder.

Greetz,

Harry.


ik ga het meteen proberen:)

(UPDATE)
Helaas, ik heb alles wat met herstel te maken heeft geprobeert... ook bij vista opstartherstel, en toen vond hij een probleem... hij had dat automatish hersteld, maar helaas... nog steeds zwart scherm met wit knipperend balkje.

en nog over dat G-parted live cd, heeft iemand hier ervaring mee? kan het gebeuren dat ik de boel alleen maar meer sloop? dat heb ik liever niet namelijk....

(UPDATE2)
ik heb de hoop maar opgegeven, en heb c: en f: (waar vista en w7 op stonden) geformateerd.. ben momenteel bezig met installeren van w7 ALLEEN. mijn doel was ooit een dual boot te maken zodat ik me spul op vista niet kwijt zou raken... nu ik het toch al kwijt was, heb ik de boel maar gefomatteerd, en ben ik w7 aan het installeren.

bedankt voor al jullie reacties, en jullie horen nog van me of het is gelukt:)

(UPDATE3)
Oke, het is gelukt.. vista weg, w7 als enige besturingssysteem op mijn laptop. Bedankt voor al jullie reacties.. hierbij is het probleem opgelost :)
 
Laatst bewerkt:
Ja soms kom je daar niet onderuit,maar om Vista hoef je geen traan te laten als je eenmaal met Win 7 gewerkt hebt.
Het is natuurlijk jammer van de evt. data die je kwijt bent maar maakt je wel bewust v.h. belang v.e. externe harde schijf,die tegenwoordig erg goedkoop zijn.
Succes met je Win 7 versie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan