dualboot vista-xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter fms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fms

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
hallo,
ik heb een klein probleempje gehad toen ik mijn dualboot wou instellen. het grootste probleem (dat ik windows niet meer kon opstarten omdat ik de foutmelding: error loading operating system, kreeg) heb ik al opgelost door met bootrec.exe te klooien in dos. maar ik zit nu met het probleem dat ik xp niet kan opstarten.
ik heb als 1e os vista op mijn computer staan en wou daarnaast nog xp hebben. ik heb met een in programma in windows(weet niet meer hoe het heet) een partitie gemaakt van 10 gb groot, en vervolgens daar windows xp op geïnstalleerd. nadat het klaar was met installeren herstartte de computer waarna hij de foutmelding gaf.
mijn vraag is eigenlijk of ik iets fout doe en zo ja wat ik zou moeten doen.

mijn computer:
asus p5k-e
hitachi 160 gb sata

Hoi !

XP na Vista installeren is in principe niet de goede volgorde !

Je kunt dit oplossen via VistaBootPro: http://www.vistabootpro.org/.

Installeer het programma en spoor daarmee boot.ini van XP op, en stel de opstartvolgorde etc. naar wens in.

Greetz,

Harry.

ja ik wist dat het niet in de goede volgorde was maar ik heb vista al een tijdje en dus heb ik al belangrijke spullen erop. op een andere site stond dat het wel mogelijk was als je dan vistabootpro zou installeren nadat je xp had geinstaleert, maar omdat ik in zowel xp en vista niet kon komen was dat een soort van probleem :s

dat wat meneer frankwannet stuurt dat had ik al gevonden, probleem was dat ik noch vista noch xp kon opstarten en dus ook vistabootpro niet kon starten. maar volgens de uitleg van meneer snor werkt het dus ook de andere kant op en zal ik dat dus proberen. bedankt :thumb:

ik heb inmiddels via vistabootpro windows de boot.ini, ntldr enz opgezocht en gevonden maar als ik het dualbootscherm windows xp wil kiezen staat er dat de ntldr file niet gevonden is of corrupt is :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan