Dualboot Vista --> XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Berichten
774
Hallo,

Ik heb al meerdere topics gevonden wat betreft het dual-booten van vista en xp. Ik ben al heel de dag bezig, maar het is nog steeds niet gelukt. Ik vind het dus tijd om het aan jullie te vragen. Partities zijn sucsesvol gemaakt, opstarten via cd-rom gaat ook goed alleen... Als xp bezig is met installeren staat er op een gegeven moment ''Windows Xp starten'' (zoiets)
daarna krijg ik blauw scherm met de melding:
***Stop:0x0000007b (0xf78d2524,0xc0000034,0x00000000,0x000000
Deze melding betekent: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Maar welk device is dan inaccessible?

Ik heb gelezen over dat xp de drivers niet kent van mijn harde schijf, die moet ik dus op floppy zetten en dan tijdens de installatie F6 indrukken en de drivers installeren. Ik beschik helaas niet over een floppydrive maar daar kan ik wel aankomen. Welke drivers moet ik dan op de floppy zetten?

Systeem:
CPU: Intel Pentium D 2.8 Ghz
Moederbord: Asus ''leonite'' P5LP-LE
Videokaart: Nividia Geforce 7500 LE
Int geh: 4 gigabyte
Harde schijf: Samsung 250 gig, nu verdeelt in 3 partities C: D: E:

voor precieze specs. het is een HP Pavillion m7760

Alvast bedankt:D, en sorry voor de repost.. :(
 
je zou ook de drivers op een usb stick kunnen zetten.

het zouden sata drivers moeten zijn.
verder zou ik ook de chipset drivers opzetten
 
Hoi !


Ik neem aan dat je al op de HP-site gekeken hebt en dat daat geen XP-drivers stonden ?

Dan wordt het lastig, maar:

Ok I had the same issue and the solution is as follows:

Get any ASUS motherboard CD that supports the Intel 945P Series chipset and browse that cd on a working PC. You will see a MAKE DISK component, insert a diskette in your A: dive and run that component , it will create the driver disk you need for the P5LP-LE motherboard which has a floopy connector. Use the F6 during the install to add the driver later....

Uiteraard op de Asus-site te vinden.

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
ok grote problemen, mijn eigen pc start niet meer op!
ik heb een andere oplossing weggeknipt omdat dit ertoe heeft geleid dat mijn pc niet meer opstart.. :(

Windows Xp heb ik succesvol geinstalleerd. Ik had in de Bios Raid vervangen voor IDE. Daardoor installeerde xp, nu start ik hem op laat hij xp en als hij wil gaan aanmelden krijg hetzelfde blauwe scherm als wat ik eerder hem gepost.

Ik zet hem dus terug op RAID, in de hoop dat hij vista nog wel opstart.. niet dus dan krijg ik A disk error has occurred press crtl+alt+delete to restart.

Ik zit dus in een vicieuze cirkel waar ik geen uitweg weet. Als ik IDE kabels uit deze computer haal en aanluit in mijn pc krijg ik dan de error niet? dan kan ik daarna de drivers installeren zodat het wel werkt?

Kan ik op een of andere manier toch nog een USB of floppy aanmaken met drivers en die installeren? Of iets via de Bios? De bios heet Phoenix Award..

Mvg PhantoM!!! :(
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, recovery-console gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654

chter de prompt: fixboot trommelen, enter, exit.

Nu zou je PC moeten opstarten.

Zo niet, nogmaals opstarten van de XP-CD. weer recovery-console, nu de volgende commando's, gevolgd door enter:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

Nu start de PC zeker op, mits XP correct geinstalleerd is.

Greetz,

Harry.
 
sorry harrie dat ik geen gebruik heb gemaakt van je tips.. :(
maar het is uiteindelijk gelukt..
ik zeg EEN ding, ik raad het niet aan om het te proberen want het is ongeloofelijk moeilijk.
Het is me uiteindelijk wel gelukt.. :) ik draai nu succesvol XP!!!

toch bedankt voor je hulp harrie, en natuurlijk de anderen!

Mvg phantom!
 
nog 1 vraagje, het is op zich geen probleem om te schakelen tussen vista en xp maar bij mij gaat dit met een hele omweg.
Voor een dual-boot screen gebruik ik VistaBootLoader. Ik kan ze omzetten met de door legacy-boot loader of vista-boot loader in te stellen. Het is dus niet als ik de pc aanzet dat ik dan een scherm krijg, dat gaat als volgt.
Legacy-boot loader: Xp start meteen op zonder scherm
Vista-boot loader: Krijg ik vier opties waar ik alleen maar 1 goede vista in kan stellen.

kan iemand mij hier even mee helpen hoe ik dit moet doen?
Mvg phantoM!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan