Dualboot Win7 en XP (64bit) start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikkke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Ik had een goed lopende pc met windows 7 erop. Ik heb hierna Windows XP erop geinstalleerd. Maar nadat windows XP installatie een reboot vereist start hij niet meer verder op. Zowel XP en Windows 7 niet meer. Via een Windows 7 dvd die ik heb liggen kan ik niet tot het reparatie gedeelte komen. En als ik repair via de XP cd doe, kan ik wel tot het command komen, maar herkent hij mijn wachtwoord niet ofzo? Ofwel, kan ik geen fixmbr en fixboot doen.
Hoe kan ik nu toch ervoor zorgen dat hij weer opstart?
Kan ik dit eventueel via een Ubuntu live cd doen?

Laatst bewerkt:
Met Hirens bootcd kan een fixmbr uitgevoerd worden.
Overigens had ik ook grote problemen met een multiboot Windows 7 - XP installatie. Zowel Win 7 als XP gingen na verloop van tijd steeds meer rare kuren vertonen en uiteindelijk deed haast nietsd het meer goed in met name XP. De enige oplossing was om zowel Windows 7 als XP volledig te verwijderen (format van de hele HD) en XP opnieuw geinstalleerd. Dit is net vorige week gebeurd. Ben dus nu allang blij dat XP weer helemaal goed loopt. Als ik als volgende stap Windows 7 insatllaar zal ik dat op een aparte harde schijf doen waar bij de HD's met XP erop bij de installatie ontkoppeld zijn. De multi boot van XP/Windows7 vergeet ik maar leiver en zoek het gewoon in de BIOS optie met de mogelijkheid om een start HD aan te wijzen. Hopelijk dat dat wel goed gaat. Overigens wordt in veel berichten afgeraden om eerst Windows 7 en daarna XP te installeren, beter is anaders om, eerst XP en dan Windows 7. Maar mijn ervaring is dat dat ook niet helemaal goed gaat, soms :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan