dualboot Windows 7 + Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

dogsfun

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Klinkt vreemd, maar ik heb Windows 7 geinstalleerd en wilde daarnaast XP installeren.

Ondanks diverse handleidingen lukte het niet om Windows 7 opgestart te krijgen, alleen nog maar XP.
Ik heb toen op die andere partitie ook maar Windows 7 geinstalleerd in de hoop dat ze dan allebei als bootoptie zichtbaar waren.

Helaas dus alleen de laatst geinstalleerde.

Is er toch een optie om beide Windows 7 installaties zichtbaar te krijgen.

Daarna wil ik nog eens proberen XP ernaast te krijgen.

Formatteren en beginnen met XP is me iets te gemakkelijk. Mogelijk is er een handige eenvoudige truc voor.

Alvast bedankt.

Ik heb toen op die andere partitie ook maar Windows 7 geinstalleerd in de hoop dat ze dan allebei als bootoptie zichtbaar waren.

Formatteren en beginnen met XP is me iets te gemakkelijk. Mogelijk is er een handige eenvoudige truc voor.

Alvast bedankt.

Aan gezien je nu toch al een puinhoop van gemaakt hebt kan het "iets te gemakkelijk" van jou wel de beste oplossing zijn

Hallo dogsfun

Het gaat niet alleen om laats geinstalleerde maar het laats geinstalleerde moet ook het laatse besturings systeem die is uitgbracht door microsoft.

De windows boot manager optie waar je uit meer dan één keer uit dezelfde type besturings systeem kan kiezen is wel mogelijk maar dan moet je tijdens installeren van het besturing systeem de map waar je het besturings syteem naar toe installeer iedere keer een andere naam geven.
Dat komt omdat het windows besturings systeem altijd op de C: partitie moet staan en als de windows boot manager dan 5 keer de map met de naam windows ziet en ze alle 5 dezefde bestanden hebben van het zelfde besturings systeem raakt hij de kluts kwijt en weet hij niet welke er opgestart moet worden.

Wat je had kunnen doen om de eerste geinstalleerde windows 7 weer als het besturings systeem waarmee je de pc opstart te activeren is dat je de partitie waar die windows 7 op staat weer als de partitie C: door te laten gaan.
Dit kun je doen door de boot flag die bij de partitie staat waar windows xp op stond te verplaatsen naar de partitie waar windows 7 op staat die je als eerste heb geinstaleerd.

Of het nou een handige eenvoudige truc zal zijn dat weet ik niet,maar je kunt het meschien proberen om xp er weer op te zetten de windows partitie weer de opstart partitie te maken door de boot flag te verplaatsen,zelf gebruik ik daar nog steeds ranish partition manager 2.40 voor (een freeware dos programma) en even google gebruiken voor How to Add xp to Windows 7 Boot Manager.

Ik vind het helemaal niet vreemd hoor als je xp er bij zet kun je hem b.v helemaal configureren voor de games.

Veel suces

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan