Dualboot windows standaard met Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshhie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo. Ik wil graag een beetje expirimenteren met Linux. Ik heb dus van iemand een cd gekregen met Ubuntu. Maar als ik deze ga installeren, kan ik het dan zo doen dat windows standaard wordt opgestart, tenzei ik er voor kies Linux te gebruiken?
Want ik zag bij iemand dat het schermpje van de dualboot heel anders is dan waneer je gewoon 2 windows besturings systemen op je systeem hebt.

Experimenteren kun je het beste doen door de Ubuntu cd als live cd op te starten, ik heb er toevallig vanmiddag ook wat mee zitten frunniken, maar ik vindt het persoonlijk 10 x niks. Ik weet wel dat er veel mensen zijn die zweren bij Linux, maar als je bij elk mp3'tje of filmpje dat je wilt afspelen allerhande codecs moet gaan downloaden, dan gaat de lol er toch snel af. Ook worden er geen ATI videokaarten en/of widescreen ondersteund dus ook geen fatsoenlijke resolutie.

Experimenteren kun je het beste doen door de Ubuntu cd als live cd op te starten, ik heb er toevallig vanmiddag ook wat mee zitten frunniken, maar ik vindt het persoonlijk 10 x niks. Ik weet wel dat er veel mensen zijn die zweren bij Linux, maar als je bij elk mp3'tje of filmpje dat je wilt afspelen allerhande codecs moet gaan downloaden, dan gaat de lol er toch snel af. Ook worden er geen ATI videokaarten en/of widescreen ondersteund dus ook geen fatsoenlijke resolutie.

ls je er echt mee aan de gang wil gaan is het toch beter om een dual boot te hebben
en met frunniken kom je ook niet verder
wat je vertel klop helemaal niet

Met een live CD heb ik te veel beperkingen en het duurt zo lang voor ik het heb opgestart. Ik heb bij Grub het besturingsysteem Windows boven Ubuntu gezet waardoor hij naar 10 seconden automaties windows opstart. Mijn probleem is dus opgelost.

Ik begin naar de zomervakantie aan de opleiding "Medewerker beheer ICT (Niveau 3 MBO)" aan het ROC Nijmegen. Weet iemand of ik daar ook iets met Linux krijg of het allemaal standaard Windows is?

Mijn ervaring met MBO ICT opleiding (niveau 4 gedaan)

Weinig tot geen Linux.
Hooguit wat installeren en werken met Samba zodat je linux aan een Windows netwerk kunt hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan